YRITTÄJÄ, tule mukaan omiesi pariin! Liity Yrittäjiin.

JÄSEN, oletko jo ladannut Yrittäjät-sovelluksen puhelimeesi? Lataa sovellus Androidille tai Applelle.

3.9.2024 klo 11:24

Lausunto hallituksen esitykseen Valtion talous- ja henkilöstöhallinnon palvelukeskuksesta annetun lain 2 §:n muuttamisesta

Valtiovarainministeriö

1. Lausuntopyyntö

Valtiovarainministeriö pyytää lausuntoa luonnoksesta hallituksen esitykseksi eduskunnalle Valtion talous- ja henkilöstöhallinnon palvelukeskuksesta annetun lain 2 §:n muuttamisesta.

1.1. Suomen Yrittäjien lausunto

Suomen Yrittäjät ry kiittää mahdollisuudesta lausua hallituksen esitykseen.

Suomen Yrittäjät haluaa tuoda esiin lakimuutoksen markkinavaikutukset, jotka voivat vaikuttaa yrittäjiin, erityisesti talous- ja henkilöstöhallinnon palveluita tarjoaviin yrityksiin. Palkeiden asiakkaiden tytäryhteisöt ovat tähän asti hankkineet palvelunsa avoimilta markkinoilta, ja kilpailun vähentyminen voi heikentää alan yrittäjien toimintamahdollisuuksia ja markkinoiden tasapainoa. Siksi pidämme tärkeänä, että valtionhallinnon toimet ovat tarkkarajaisia ja huolellisia kilpailua rajoittavien vaikutusten osalta.

Jatkossa on erityisen tärkeää, että Palkeiden roolia ei kasvateta sellaisten tukipalveluiden tuottamisessa, jotka voidaan kilpailuttaa toimivilta markkinoilta.

Suomen Yrittäjät

Hannes Torppa