13.2.2008 klo 14:15

Eduskunta
Hallintovaliokunta

Eduskunnan hallintovaliokunta on pyytänyt Suomen Yrittäjiltä lausuntoa otsikossa mainitusta direktiiviehdotuksesta. Suomen Yrittäjät lausuu asiassa kohteliaimmin seuraavaa.

Suomen Yrittäjät kannattaa direktiiviehdotusta. Pidämme myönteisenä sitä, että ehdotuksessa yksinkertaistetaan työntekijän oleskelulupajärjestelmän moniportaisuutta yhteisönlaajuisesti. Olemme myös samaa mieltä sisäasianministeriön muistiossa EU/2007/1620 esitetyn kannanoton kanssa siitä, ettei ehdotettu järjestelmä saa estää nykyistä ulkomaalaislain 81 §:n mukaista järjestelmää, jonka puitteissa tietyt ammattialat voivat työskennellä Suomessa enintään kolmen kuukauden ajanjaksoja ilman oleskelulupaa.

SUOMEN YRITTÄJÄT

Outi Tähtinen