18.9.2013 klo 12:10

Företagarnas Centraldelegation rf:n jäsenyys päättyy Suomen Yrittäjissä

Företagarnas Centraldelegation rf:n jäsenyys päättyy Suomen Yrittäjissä. Asiasta päätti Suomen Yrittäjien hallitus kokouksessaan 17.9.2013.

Päätöksellä Suomen Yrittäjät vahvistaa normaalia kolmiportaista järjestörakennettaan myös ruotsinkielisessä toiminnassa. Suomen Yrittäjien perusorganisaatio pohjautuu toimintamalliin, jonka rungon muodostavat kuntakohtaiset paikallisyhdistykset, maakunnallinen aluejärjestö ja valtakunnallinen keskusjärjestö. Yhdessä nämä ovat kattava vaikuttamis- ja palvelukokonaisuus, josta hyötyvät kaikki Suomen Yrittäjien jäsenet kielestä riippumatta.

Företagarnas Centraldelegation rf toimii eri rakenteella kuin Suomen Yrittäjät, ja toimintaa on ollut vaikea sovittaa Suomen Yrittäjien järjestötoimintaan.

Ruotsinkielisten palveluiden vahvistamista jatketaan

Suomen Yrittäjien tavoite on olla kaikkien yrittäjien järjestö. SY jatkaa ruotsinkielisten palveluiden vahvistamista muutoksista huolimatta. Työtä on tehty pitkäjänteisesti, ja Suomen Yrittäjät keskittyy jatkossakin toiminnan kehittämiseen nykyiseltä organisaatiopohjalta.

Suomen Yrittäjillä on ruotsinkielisiä jäseniä ja toimintaa mm. Etelä-Pohjanmaalla, Keski-Pohjanmaalla, Rannikko-Pohjanmaalla, Uudellamaalla ja Varsinais-Suomessa.