1.12.2015 klo 09:26

Jo 115 ilmiantoa Vuoden nuori yrittäjä -kilpailuun – vielä ehtii!

Vuoden Nuori yrittäjä 2016 -kilpailuun on saatu jo 115 ilmiantoa voittajaehdokkaaksi. Aikaa ehdottaa voittajaa on vuoden loppuun saakka. Kilpailussa jaetaan 30 000 euroa palkintorahaa.

Vuoden nuori yrittäjä -palkinto perustuu yrittäjiltä yrittäjille annettavaan vertaisarvioon. Vuoden nuoreksi yrittäjäksi haetaan alansa huippuosaajaa, joka asenteellaan ja esimerkillään edustaa uuden sukupolven yrittäjien parhaimmistoa.
Tänä vuonna uutta on se, että kuka tahansa voi ilmiantaa nuoren yrittäjäosaajan kilpailuun. Ilmiannot välitetään tiedoksi Suomen Yrittäjien jäsenyhdistyksille, jotka ottavat ne huomioon virallisessa ehdokasasettelussaan. Ilmiantoja on tullut jo 115 henkilöltä. Osa yrittäjistä on saanut useamman maininnan. Innokkaimmin voittajia on ehdotettu isoista kaupungeista.

– Ilmiantojen määrä yllätti, mutta nälkä kasvaa syödessä: eiköhän saada 150 raja rikki! järjestöpäällikkö Joonas Mikkilä Suomen Yrittäjistä sanoo.

Ilmiantoja voi tehdä vuoden loppuun saakka tästä linkistä.
Ennen ilmiantoa kannattaa perehtyä kilpailijoilta edellytettyihin kriteereihin.

Näin kilpailu etenee

Kilpailu jakautuu alueellisiin alkukilpailuihin, joissa ratkaistaan Suomen Yrittäjien aluejärjestöjen Vuoden nuoret yrittäjät sekä valtakunnalliseen loppukilpailuun, johon osallistuvat aluetason voittajat sekä Suomen Yrittäjien toimialajärjestöjen esittämät ehdokkaat.

Loppukilpailun finalisteiksi valitaan viisi parasta ehdokasta. Valtakunnan Vuoden nuori yrittäjä paljastetaan Nuorten Yrittäjien Get Together -päätapahtumassa Jyväskylässä 20.5.2016.

Yksityisyrittäjäin Säätiö tukee kilpailua 30 000 eurolla. Voittaja saa 20 000 euroa, toiseksi tullut 7000 euroa ja kolmas 3000 euroa. Alueellisten alkukilpailujen voittajat säätiö palkitsee 1 500 eurolla. Viimeksi palkinnon pokkasi Varustelekan Valtteri Lindholm.

Lisätietoja:
järjestöpäällikkö Joonas Mikkilä, Suomen Yrittäjät, 045 129 6791, joonas.mikkila@yrittajat.fi