19.10.2012 klo 15:30

Mikko Simolinna jatkaa Suomen Yrittäjien puheenjohtajana – varapuheenjohtajistossa uusia nimiä

Mikko Simolinna valittiin toiselle kaksivuotiskaudelle Suomen Yrittäjien puheenjohtajana. Yksimielisen valinnan teki Suomen Yrittäjien liittokokous Oulussa perjantaina. Liittokokouksessa Simolinna kiinnitti huomiota ensi viikonloppuna käytäviin kuntavaaleihin. Hän huomautti, että lähes kaikilla kunnissa tehtävillä päätöksillä on vaikutuksia yritysten toimintamahdollisuuksiin. Simolinnan mukaan yritysten menestys on kaikkien kuntalaisten etu, sillä yritykset tuovat kuntaan työpaikkoja, verotuloja ja palveluita. – Siksi yrittämisen toimintaedellytysten kehittämisen tulee olla avainroolissa kaikessa päätöksenteossa. Tulevalla valtuustokaudella tavoitteeksi tulee ottaa, että kaikissa Suomen kunnissa on ajantasaiset elinkeinopoliittiset ohjelmat, Simolinna linjasi. Mikko Simolinna on ICT-alan yrittäjä, jonka pääosin omistama United Software Distributors -yritysryhmä toimii Suomen lisäksi Ruotsissa ja Norjassa sekä Virossa, Latviassa ja Liettuassa. Yritysten yhteenlaskettu henkilömäärä on 35. Liikevaihto oli viime tilikaudella seitsemän miljoonaa euroa. Suomen Yrittäjien puheenjohtajuuden lisäksi Simolinna toimii yrittäjien Brysselissä toimivan eurooppalaisen kattojärjestön UEAPMEN:n hallituksen varapuheenjohtajana. Varapuheenjohtajiksi Jyrki Mäkynen, Mikko Akselin, Jari-Pekka Koponen ja Hanna Munter Suomen Yrittäjien varapuheenjohtajiksi valittiin julkisten sisustusten asiantuntija Jyrki Mäkynen (Etelä-Pohjanmaan Yrittäjät), taloushallintoyrittäjä Mikko Akselin (Suomen taloushallintoliitto), liikenneasemayrittäjä Jari-Pekka Koponen (Keski-Suomen Yrittäjät) ja catering-yrittäjä Hanna Munter (Varsinais-Suomen Yrittäjät). Mäkynen sai 1725 ääntä, Akselin 1202 ääntä, Koponen 1116 ääntä ja Munter 1048 ääntä. Akselin, Koponen ja Munter ovat uusia puheenjohtajistossa. Suomen Yrittäjien juuri valitun hallituksen kokoonpano osoitteesta: www.www.yrittajat.fi/hallitus. Kuvassa vas. Jari-Pekka Koponen, Mikko Akselin, Mikko Simolinna, Hanna Munter ja Jyrki Mäkynen. Lisätietoja: puheenjohtaja Mikko Simolinna, Suomen Yrittäjät, p. 050 572 0449 järjestöjohtaja Kari Hiltunen, Suomen Yrittäjät, p. 0500 604 090 viestintäpäällikkö Eeva Ketvel, Suomen Yrittäjät, p. 050 320 4849 Suomen Yrittäjät on jäsenmäärältään elinkeinoelämän suurin, yli 115 000 jäsenyrityksen keskusjärjestö. Jäsenyritysten työllistävä vaikutus on yli puoli miljoonaa henkilöä. Jäsenyrityksistä puolet on yksinyrittäjiä ja puolet työnantajayrityksiä. Yrittäjäjärjestön toiminta rakentuu yli 400 paikallisyhdistyksestä, 21 aluejärjestöstä ja 53 toimialajärjestöstä.