24.6.2015 klo 13:23

Nimityksiä Suomen Yrittäjissä

Suomen Yrittäjien järjestöjohtajaksi on 1.7.2015 alkaen nimitetty tradenomi Hanna Tapala, joka on hoitanut tehtävää väliaikaisesti keväästä 2014 alkaen. Tapala vastaa Suomen Yrittäjien järjestötyöstä ja jäsenyritysten palvelusta. Hän on työskennellyt Suomen Yrittäjissä vuodesta 2011 alkaen ja sitä ennen aluejärjestö Helsingin Yrittäjissä vuodesta 2007. Muuta työkokemusta Tapalalla on mm. eduskunnasta ja liikenne- ja viestintäministeriöstä. Hän raportoi varatoimitusjohtaja Anssi Kujalalle.

Toimialapäälliköksi on nimitetty 1.8.2015 alkaen yhteiskuntatieteiden kandidaatti Mika Hämeenniemi. Hän seuraa tehtävässä eläkkeelle siirtyvää Veli-Jussi Niemeä. Hämeenniemi vastaa Suomen Yrittäjien toimialajärjestöjen kanssa tehtävästä yhteistyöstä ja toiminnan kehittämisestä. Hän hoitaa myös asiamiestehtäviä osassa toimialajärjestöistä. Hämeenniemi siirtyy Suomen Yrittäjiin Vieremän kunnansihteerin tehtävästä. Hän raportoi järjestöjohtaja Tapalalle.

Lainsäädäntöasioiden päälliköksi on nimitetty 1.7.2015 alkaen lainopillinen asiamies, oikeustieteiden maisteri Tiina Toivonen. Hän vastaa yrityslainsäädäntöön liittyvistä lainsäädäntöhankkeista ja edunvalvonnasta sekä toimii yrityslainsäädäntötiimin esimiehenä. Toivonen on työskennellyt Suomen Yrittäjissä vuodesta 2009 lähtien. Toivosen keväällä 2016 päättyvän perhevapaan ajan va. lainsäädäntöasioiden päällikkönä toimii lainopillinen asiamies Atte Rytkönen. Toivonen seuraa lainsäädäntöasioiden päällikkönä Janne Makkulaa. Makkula aloittaa johtajana heinäkuun alussa johtaja Rauno Vanhasen jäädessä eläkkeelle.

Työmarkkina-asioiden päälliköksi on 1.7.2015 lähtien nimitetty lainopillinen asiamies, oikeustieteiden maisteri Harri Hellstén. Hän vastaa työlainsäädäntöön ja sosiaaliturvaan liittyvistä lainsäädäntöhankkeista ja edunvalvonnasta sekä toimii työelämätiimin esimiehenä. Hellstén on työskennellyt Suomen Yrittäjissä vuodesta 2009. Janne Makkula hoiti väliaikaisesti myös tätä päällikön tehtävää, joka vapautuu nyt Makkulan siirtyessä johtajaksi. Toivonen ja Hellstén raportoivat johtaja Janne Makkulalle.

Suomen Yrittäjien Sypoint Oy:n tapahtuma-assistentiksi on 10.8.2015 alkaen nimitetty vuoden määräaikaiseen työsuhteeseen tradenomi ja tapahtumatuottaja Tiina Tuominen. Suomen Yrittäjillä on vuosittain useita suuria tapahtumia, joiden järjestäminen vaatii erikoisosaamista. Tuomisen tehtäviin kuuluu mm. SY:n 20-vuotisjuhlavuoden yrittäjäristeilyn ja jo perinteisen Kunnallisjohdon seminaarin järjestäminen keväällä 2016. Tuominen siirtyy Suomen Yrittäjiin Kassiopeia Finland Oy:n myynti- ja asiakasvastaavan tehtävistä. Hän raportoi kehityspäällikkö Johanna Haanpäälle.