13.11.2013 klo 14:02

Palvelusetelien voittajat selvillä

Suomen Yrittäjät kysyi syksyllä Kuntamarkkinoille osallistuneilta, mikä on sopiva määrä tehtäviä kunnille. Kyselyyn vastaajien kesken arvottiin viisi sadan euron arvoista palveluseteliä.

Voittajat ovat Soile Karhinen Mäntsälästä, Marketta Viitaniemi Jämijärveltä, Sanna Kemell Helsingistä, Pekka Rajala Limingasta ja Sakari Trög Rovaniemeltä. He saavat sadan euron arvoisen palvelun itse valitsemastaan Suomen Yrittäjien jäsenyrityksestä.

Kyselyyn osallistui lähes 600 vastaajaa. Vastausvaihtoehdot kysymykseen kuntien tehtävien sopivasta määrästä olivat a) nykyinen määrä on sopiva, b) puolet pois, C) tehtäviä ja velvoitteita on lisättävä. Vastaajista peräti 63 prosenttia ruksasi kohdan b, eli puolet pois. 32 prosenttia vastaajista piti nykyistä tehtävämäärää sopivana. Tehtäviä ja velvoitteita lisäisi vain neljä prosenttia vastaajista.

Joka syksy järjestettävillä Kuntamarkkinoilla käy kuntien luottamushenkilöitä ja työntekijöitä sekä järjestöjen ja yritysten edustajia.