25.11.2005 klo 11:24

Pirkanmaan Yrittäjien puheenjohtajaksi mainostoimistoyrittäjä Mauri Kivistö

Pirkanmaan Yrittäjien puheenjohtajan vaalissa tuli tasatulos, ja arpa ratkaisi vaalin mainostoimistoyrittäjä Mauri Kivistön hyväksi.

Pirkanmaan Yrittäjät ry:n syyskokous valitsi järjestön uudeksi puheenjohtajaksi tamperelaisen mainostoimistoyrittäjän Mauri Kivistön (55). Valinta meni äärimmäisen jännittäväksi, sillä äänestyksessä Kivistö ja vastaehdokas vammalalainen sähkösuunnittelualan yrittäjä Paavo Hakala saivat saman äänimäärän. Ääniä oli käytettävissä 108 ja molemmat saivat 54 ääntä. Valinnan tekivät Pirkanmaan Yrittäjien 45 paikallisyhdistystä.

Kivistö on toiminut yrittäjänä vuodesta 1980. Hänen yrityksensä Magnum Finland Oy on erikoistunut monimediatuotantoon. Puheenjohtajana Kivistö lupaa ajaa yrittäjäpolitiikkaa tähtäimessään yrittämisen toimintaympäristön parantaminen ja yrittäjän hyvinvoinnin lisääminen niin Pirkanmaalla kuin koko valtakunnassakin.

Kantalainen oli 22 vuotta yrittäjien johdossa

Kivistö valittiin 17 vuotta Pirkanmaan Yrittäjien puheenjohtajana toimineen Kari Kantalaisen tilalle. Kantalaisen johdolla Pirkanmaan Yrittäjät on noussut Suomen suurimmaksi maakunnalliseksi yrittäjäjärjestöksi edustaen yli 7000 yrittäjää ja pk-yritystä. Ennen puheenjohtajavuosiaan Kantalainen toimi yrittäjäjärjestön toimitusjohtajajana viisi vuotta. Nykyinen järjestön toimitusjohtaja on Jari Jokilampi.

Pirkanmaan Yrittäjät uusi syyskokouksessa koko puheenjohtajistonsa. Varapuheenjohtajiksi valittiin kuljetus- ja pakkausalan yrittäjä Janne Vuorinen (39) Tampereelta, valokuvausalan yrittäjä Kari Tolonen (50) Lempäälästä ja puusepänteollisuusyrittäjä Veikko Kiili (54) Mouhijärveltä. Vuorisen perheyritykset ovat Medi-Pirkka Oy ja MP-Kuljetus Ky. Tolosen yritys on Välikäsi Oy ja Kiilin Puutuote Veikko Kiili Oy.

OnLine uutiset
toimitus@suomen.yrittajat.fi