16.12.2002 klo 10:39

Pk-yrittäjiä innostetaan sähköiseen asiointiin. Auriasta Turun Yrittäjien pääyhteistyökumppani

Auria ja Turun Yrittäjät ry ovat allekirjoittaneet laajan yhteistyösopimuksen. Sopimuksen tavoitteena on edesauttaa alueen pk-yrittäjien verkottumista ja mahdollisuuksia sähköiseen asiointiin helpottamalla uusien tietoliikenneratkaisujen käyttöönottoa sekä taloudellisesti että toiminnallisesti.

Tuoreen sopimuksen mukaan Auria toimii Turun Yrittäjien pääyhteistyökumppanina tietoliikenneratkaisuissa.
– Varsinkin Aurian laajakaistayhteyksiin liittyvät edut houkuttelevat varmasti jo pienempiäkin yrittäjiä uusien huippunopeiden yhteyksien, sähköpostin ja internet-palvelujen käyttöön, uskoo Turun Yrittäjät ry:n puheenjohtaja Pekka Sipilä.

Yhteistyön toiminnallisena tavoitteena on lisätä yrittäjien tietoisuutta tarjolla olevista tietoliikennepalveluista päivittäisen yritystoiminnan tukena. Yrittäjiä autetaan löytämään ja hankkimaan tarpeita parhaiten vastaavat ratkaisut kokonaisuutena mahdollisimman edullisesti.
– Auria tarjoaa Turun Yrittäjien jäsenille etuja myös paikallispuheluista, kauko- ja ulkomaanpuheluista, liittymäpalveluista, päätelaitteista sekä puhelinvaihteen asennustyöstä. Auria puolestaan hyötyy yrittäjien sitoutumisesta paikalliseen tietoliikennetoimittajaan. Hankintojen keskittäminen antaa meille mahdollisuuden joustavampaan hinnoitteluun ja volyymialennuksiin, kertoo kehityspäällikkö Jukka Laivonen Auriasta.

Auria isännöi yrittäjien vuotuista syyskokousta ja osallistuu klubi-iltojen järjestämiseen. Auria ja Turun Yrittäjät jakavat vuosittain yhdessä myös Yrittäjäteko -palkinnon. Tänä vuonna se myönnettiin Kuntoutusyhtymälle Sunborn Yachts Hotel -konseptista, joka on konkretisoitunut ensimmäisen laivahotellin vientiin ulkomaille ja toisen aluksen käyttöönottoon Suomessa. Palkinnon myöntämisellä jakajat haluavat kiinnittää huomiota yrittäjyyden ja yrittäjätoiminnan merkittävyyteen yhteiskunnan tasapuolisessa taloudellisessa kehittymisessä.

AURIA-konserni

Auria on liikevaihdoltaan Suomen kolmanneksi suurin tietoliikennekonserni. Keskeisiä liiketoimintoja ovat yritysratkaisut, tietoliikenneyhteydet, laajakaistaiset internet-palvelut, matkaviestintä, sähköisen asioinnin ratkaisut, turvapalvelut sekä kodinkoneiden ja erilaisten päätelaitteiden vähittäiskauppa. Konsernin liikevaihto on noin 130 miljoonaa euroa ja sen palveluksessa on 750 henkeä. Aurian muodostavat Loimaan Seudun Puhelin ja Turun Puhelin. Jakelutoiminnasta vastaavat Expert-kodinkonemyymälät Turussa, Tampereella ja Helsingissä. Konserniin kuuluu myös uuteen teknologiaan erikoistunut Kuulalaakeri Oy.

Lähde: Turun Yrittäjien lehdistötiedote 13.12.2002

OnLine uutiset