5.5.2014 klo 13:22

Rapsakkaa yrittäjäasiaa SuomiAreenalla Porissa 16.–18.7.2014

Suomen Yrittäjät on jälleen vahvasti mukana kesän suurimmassa yhteiskunnallisessa tapahtumassa, Porissa heinäkuussa järjestettävässä SuomiAreenassa.

Valinnanvapauspeli

Suomen Yrittäjät, Satakunnan Yrittäjät, Porin Yrittäjät, Lääkäripalveluyritykset, Terveys ja sosiaalialan yritykset, Suomen Fysioterapia- ja kuntoutusyritykset ja Smartum pyörittävät Kansalaistorilla Valinnanvapauspeliä keskiviikkona, torstaina ja perjantaina 16.–18.7.

Peli perustuu Lappsetin hauskoihin aikuisille tarkoitettuihin liikuntalaitteisiin. Pelissä Suomen kärkipoliitikot arpovat itselleen roolin ja valitsevat roolilleen sopivan palveluntarjoajan mukana olevista oikeista sote-yrittäjistä. Tämä pari kiertää radan yhdessä. Nopein pari voittaa. Samalla keskustellaan sosiaali- ja terveyspalveluiden uudistamisesta.

Peliä pelataan
keskiviikkona 16.7. klo 11–11.30 ja 14–14.30
torstaina 17.7.klo 11–11.30 ja 14–14.30
perjantaina 18.7. klo 11–11.30 ja 14–14.30

Torilavakeskustelu Vapautta valintoihin – sujuvuutta sosiaali- ja terveyspalveluihin!

Torstaina 17.7. klo 11-11.15 keskustellaan Torilavalla kansalaisten valinnanvapaudesta sosiaali- ja terveyspalveluidessa. Äänessä Suomen Yrittäjien varatoimitusjohtaja Anssi Kujala ja Satakunnan sairaanhoitopiirin johtaja Ahti Pisto.

Paneelikeskustelu Revitään rakenteet – tarjotaan työtä!

Perjantaina 18.7. klo 12.15 keskustellaan uusien työpaikkojen luomisesta ja nykyisten säilyttämisestä Puuvillan puistossa. Keskusteluun osallistuvat toimitusjohtaja Elina Salmivala (Econia Yrityspalvelut Oy), puheenjohtaja Mikko Simolinna (Suomen Yrittäjät), pääekonomisti Aki Kangasharju (Nordea), puheenjohtaja Antti Palola (STTK) ja varapuheenjohtaja Annika Saarikko (keskusta).

Paneelin juontavat johtaja Rauno Vanhanen (Suomen Yrittäjät) ja johtaja Timo Lindholm (Sitra).