11.12.2015 klo 09:13

Satu Grekin Suomen Yrittäjien kilpailuasioiden päälliköksi

Suomen Yrittäjien kilpailuasioiden päälliköksi on nimitetty 1.1.2016 alkaen hallintotieteiden maisteri Satu Grekin. Grekin vastaa kilpailupolitiikan valtakunnallisesta yhteiskuntavaikuttamisesta. Julkisen sektorin elinkeinotoiminnasta aiheutuu jatkuvasti häiriöitä kilpailulle. Nimityksellä vahvistetaan toimintaa näiden häiriöiden poistamiseksi. Lisäksi panostetaan julkisten hankintojen sääntelyuudistukseen. Tavoite on, että yrittäjät pääsisivät laajasti ja syrjimättömästi mukaan niiden toteutukseen.

Grekin työskenteli Suomen Yrittäjien veroasiantuntijana vuosina 2008 – 2010 ja vuodesta 2014 veroasiantuntija Laura Kurjen sijaisena. Siinä välissä hän työskenteli Ernst & Youngin veroasiantuntijan ja tiimin esimiehen tehtävistä. Kurki palaa tehtäväänsä tammikuussa 2016.

Grekin raportoi varatoimitusjohtaja Antti Neimalalle. Kyseessä ei ole lisärekrytointi, vaan Neimalan johtaman osaston henkilövahvuus palautuu aiemmalle tasolleen. Nimityksellä vahvistetaan Suomen Yrittäjien liittokokouksen hyväksymän toimintasuunnitelman ja budjetin mukaisesti edellytyksiä vaikuttaa markkinoiden toimivuuteen jäsenyritysten parhaaksi.

Lisätietoja:
varatoimitusjohtaja Antti Neimala, Suomen Yrittäjät, p. 040 173 7007, antti.neimala@yrittajat.fi