27.3.2014 klo 13:00

Suomen Yrittäjät haastaa yrittäjät mukaan Lastensairaala-hankkeeseen

Suomen Yrittäjät haastaa kaikki yrittäjät tukemaan uuden lastensairaalan rakentamista.

Helsingin Meilahteen on päätetty rakentaa uusi lastensairaala, joka korvaa nykyisten Lastenklinikan ja Lastenlinnan vanhentuneet tilat. Siellä hoidetaan vaikeasti sairaita lapsia kaikkialta Suomesta. Uusi Lastensairaala 2017 -hankkeen tukiyhdistyksen tavoite on kerätä 30 miljoonaa euroa lahjoituksina yrityksiltä ja yksityisiltä henkilöiltä, jotta sairaala valmistuisi vuoteen 2017 mennessä. Ilman yksityistä rahoitusta sairaalan rakentaminen siirtyisi pitkälle tulevaisuuteen. Tähän mennessä rahaa on lahjoitettu runsaat 21 miljoonaa euroa.

– Yrittäjät ovat luonteeltaan vastuunkantajia. Lastensairaalan tukeminen on valtakunnallinen projekti, joka sopii erityisen hyvin meille vastuunkantajille, Suomen Yrittäjien puheenjohtaja Mikko Simolinna sanoo.

Sairaalahoito pelasti invalidisoitumiselta

Simolinna oli itse lapsena pitkään sairaalassa.

– Sairastuin 9-vuotiaana harvinaiseen Perthesin tautiin, joka on lonkkanivelen kasvuhäiriö. Tauti onnistuttiin diagnosoimaan monien tutkimusten jälkeen vasta Lastenklinikalla. Olin harrastanut mäkihyppyä ja luistelua, mutta niistä jouduin luopumaan, Simolinna kertoo kokemuksistaan.

Hän oli Lastenklinikalla hoidettavana yli kolme vuotta.

– En unohda koskaan sitä tunnetta, kun kolmen ja puolen vuoden jälkeen pääsin jälleen vapaasti kävelemään! Ilman Lastenklinikkaa olisin todennäköisesti invalidisoitunut lapsena, joten Lastenklinikalla on aina paikka sydämessäni.

Simolinnan mukaan maailman paras lastensairaala, joka palvelee kaikkia maamme lapsia asuinkunnasta riippumatta, on niin arvokas asia, että sen eteen kannattaa tehdä kaikki mahdollinen työ.

Lisätietoja:
puheenjohtaja Mikko Simolinna, Suomen Yrittäjät, p. 050 572 0449, mikko.simolinna@yrittajat.fi
markkinointipäällikkö Johanna Haanpää, Suomen Yrittäjät, p. 040 501 5308, johanna.haanpaa@yrittajat.fi

» www.yrittajat.fi/uusilastensairaala
» http://lipas.uls2017.fi/sy