23.2.2016 klo 11:00
Tiedote

Suomen Yrittäjät haastaa yrittäjät tarjoamaan nuorille kesätöitä – yrittäjille tarjolla apua hyvän työntekijän löytämiseen

Suomen Yrittäjät haastaa yrittäjät tarjoamaan nuorille kesätöitä. Kesätyöllistämiseen yrittäjät saavat nyt apua jo kuudetta kertaa käynnistyvästä Vastuullinen kesäduuni -kampanjasta.

Suomen Yrittäjät haastaa yrittäjät tarjoamaan nuorille kesätöitä. Kesätyöllistämiseen yrittäjät saavat nyt apua jo kuudetta kertaa käynnistyvästä Vastuullinen kesäduuni -kampanjasta.

Vastuullinen kesäduuni -kampanja käynnistyy jo kuudetta kertaa Taloudellinen tiedotustoimisto TATin ja T-Median yhdessä luotsaamana. Suomen Yrittäjät toimii kampanjan asiantuntijakumppanina.

Kampanjan tarkoitus on nostaa kesätyö uudelle tasolle: talouden kurimuksesta huolimatta on tärkeää tarjota nuorille työelämästä hyviä kokemuksia, jotka luovat pohjan tulevaisuuden uralle. Nuoren kesätyöpaikan etsimistä on haluttu helpottaa. Siksi vastuulliset kesätyöpaikat kootaan tällä kertaa yhteistyössä Oikotien kanssa suoraan kampanjasivustolle.

Yrittäjiltä löytyy töitä myös kesäkaudelle

Suomen Yrittäjien järjestöpäällikkö Joonas Mikkilä uskoo kesätöitä löytyvän myös yrittäjävetoisista yrityksistä.

– Pienyrittäjät luovat jo tällä hetkellä merkittävän osan uusista työpaikoistamme. Työt eivät lopu kesän koittaessa, ja vakituisen työväen lomaillessa on kausityöntekijöille varmasti tarvetta. Yrittäjien ei kannatakaan jättää nuorten innostusta ja innovatiivisuutta hyödyntämättä. Haastammekin yrittäjät tarjoamaan nuorille kesätöitä ja sitä kautta positiivisen kuvan suomalaisesta työelämästä ja -kulttuurista.

Kesätyöprosessit kuntoon

Vastuullinen kesäduuni -kampanjan vetäjä, T-Median liiketoimintajohtaja Päivi Salminen-Kultasen mukaan kampanja kehittää suomalaista kesätyötä kahdensuuntaisesti: nuoret oppivat työelämätaitoja ja yrittäjät pääsevät kehittämään kesätyöprosessejaan yhdessä työntekijöiden kanssa.

– Yrittäjä hyötyy nuorten työpanoksesta sekä tuoreista näkemyksistä ja nuorelle onnistunut kesätyökokemus antaa luottamusta itseensä ja tulevaisuuteen. Se luo positiivisen kuvan yrittäjän yrityksestä ja sitä kautta koko pk-yrityskentästä. Hyvässä kesätyöpaikassa nuorelle jää positiivinen kuva työelämästä, mikä kannustaa opiskelemaan ja valmistumaan nopeammin työelämään, kenties jopa lähtemään yrittäjäksi itsekin, Salminen-Kultanen muistuttaa.

Mikroyrittäjät kampanjaan alennettuun hintaan

Alle 10 henkilöä työllistävä yrittäjä pääsee nyt kampanjaan mukaan alennettuun 20 euron (+ alv) hintaan. Maksuun sisältyy mahdollisuus ilmoittaa kesätyöpaikoista Oikotiellä ja kampanjasivustolla ilman eri maksua. Osallistuminen tuo myös oikeuden käyttää Vastuullinen kesäduuni -logoa ja -kampanjamateriaalia, kertoa omista kesätyökuulumisista kampanjan sosiaalisen median kanavissa sekä mahdollisuuden osallistua koulutuksiin.

Kampanjaan osallistuvat työnantajat sitoutuvat kuuteen hyvään kesätyön periaatteeseen, jotka ovat hyvä hakijakokemus, mielekäs työ, perehdytys ja ohjaaminen, oikeudenmukaisuus ja tasapuolisuus, kohtuullinen palkka sekä kirjallinen työsopimus ja työtodistus.

Vastuullinen kesäduuni on suunnattu 14–29 -vuotiaille nuorille. Kampanja tähtää sitouttamaan entistä enemmän työnantajia toimimaan yhteiskunnallisen hyvän puolesta ja tarjoamaan nuorille laadukkaita kesätyöpaikkoja. Vuonna 2015 kampanjaan osallistui 262 työnantajaa lähes 40 000 vastuullisella työpaikalla.
Ilmoittaudu mukaan kampanjaan tästä!: http://www.kesaduuni.org/

Lisätietoja:
http://www.kesaduuni.org/
järjestöpäällikkö Joonas Mikkilä, Suomen Yrittäjät, p. 045 129 6791, joonas.mikkila@yrittajat.fi
www.nuoretyrittajat.fi
liiketoimintajohtaja Päivi Salminen-Kultanen, T-Media Oy, paivi.salminen-kultanen@t-media.fi
p. 040 727 9717