28.2.2009 klo 11:30

Suomen Yrittäjiä kielletään puolen miljoonan euron uhkasakolla antamaan tietoja Directa Oy:stä jäsenkunnalleen

Eilen 27.2.2009 uutisoitiin Directa Oy:n saaneen Helsingin käräjäoikeudesta väliaikaisen turvaamistoimipäätöksen, jolla Suomen Yrittäjät ry:tä on kielletty puolen miljoonan euron uhkasakolla antamasta tietoja Directa Oy:stä jäsenkunnalleen. Suomen Yrittäjät ry ei ole vielä saanut tiedokseen kaikkia väliaikaiseen turvaamistoimipäätökseen liittyviä asiakirjoja eikä siten voi ottaa kantaa asian yksityiskohtiin.

Suomen Yrittäjät ry toteaa, että se on saanut jäsenyrityksiltään yli 4000 yhteydenottoa Directa Oy:n toimintatapaan liittyen. Keskuskauppakamarin liiketapalautakunta totesi 10.11.2008 antamassa lausunnossaan Directa Oy:n markkinoinnin hyvän liiketavan vastaiseksi. Yritykset ovat tehneet poliisille Directa Oy:n toiminnasta satoja tutkintapyyntöjä ja asiaa tutkitaan törkeänä petoksena ja markkinointirikoksena.

Suomen Yrittäjät ry tutustuu Helsingin käräjäoikeuden antamaan väliaikaiseen turvaamistoimipäätökseen liittyviin asiakirjoihin heti kun se on mahdollista. Tulemme jatkossakin toimimaan jäsenyritystemme etujen mukaisesti ja puolustamaan omia oikeuksiamme tässä asiassa kaikin käytettävissä olevin keinoin.

Lisätietoja Suomen Yrittäjät ry:ssä antaa lainsäädäntöasioiden päällikkö, varatuomari Janne Makkula (040-581 2472)