25.8.2015 klo 15:00

Suomen Yrittäjien toimitusjohtaja Jussi Järventaus eläkkeelle ensi vuonna

Suomen Yrittäjien pitkäaikainen toimitusjohtaja Jussi Järventaus, 64, siirtyy eläkkeelle Suomen Yrittäjistä noin vuoden kuluttua. Seuraajahaku käynnistetään heti.

Jussi Järventaus on toiminut Suomen Yrittäjien toimitusjohtajana nykymuotoisen yrittäjäjärjes-tön toiminnan alusta, vuodesta 1996 lähtien. Välillä hän oli oikeusministerinä vuosina 1998–1999. Päätöksen eläkkeelle jäämisensä ajankohdasta Järventaus teki keväällä ennen eduskuntavaaleja.

– Siirryn hyvillä mielin, sillä yrittäjyys on nyt kovassa kurssissa, järjestö hyvässä iskussa ja maan hallituksella ohjelma, joka toteutuessaan auttaa Suomea nousemaan talousahdingosta, Järventaus sanoo.

– Moni yrittäjille tärkeä asia on kuitenkin juuri nyt kesken, eli painan töitä täysillä loppuun saakka, Järventaus jatkaa.

– Jussi Järventaus on tehnyt merkittävän elämäntyön suomalaiselle yrittäjäliikkeelle ja sitä kautta koko Suomelle, Suomen Yrittäjien puheenjohtaja, yrittäjä Jyrki Mäkynen kiittää.

Mäkynen viittaa lähes 20 viime vuoteen, jona aikana esimerkiksi yrittäjien arvostus on noussut ja toimintaolosuhteet parantuneet. Muutokset ovat mahdollistaneet sen, että pienet ja keskisuuret yritykset ovat pystyneet säilyttämään työpaikkoja ja luomaan uusia.

Mäkysen mukaan Järventauksen eläkkeelle siirtyminen päätettiin julkistaa hyvissä ajoin, jotta uuden toimitusjohtajan haulle ja vaihdoksen käytännön toteuttamiselle jää riittävästi aikaa. Apuna hakuprosessissa on johdon rekrytointiyritys NGS Global, joka kartoittaa mahdollisia seuraajia. Tavoitteena on, että uusi toimitusjohtaja voisi aloittaa työnsä keväällä 2016. Järventaus on käytettävissä ylimenokaudella, sillä hän jatkaa erityistehtävissä ensi syksyyn saakka.

Lisätietoja:
puheenjohtaja Jyrki Mäkynen, Suomen Yrittäjät, p. 0400 364 791, jyrki.makynen@yrittajat.fi
toimitusjohtaja Jussi Järventaus, Suomen Yrittäjät, p. 050 336 0015, jussi.jarventaus@yrittajat.fi