25.2.2015 klo 10:00

Suomen Yrittäjien #työn_tekijä -eduskuntavaalikampanja starttaa: Yrittäjät lupaavat säilyttää ja tehdä työpaikkoja

Yrittäjät lupaavat jatkaa yrittäjinä, säilyttää työpaikat ja luoda jopa lisää uusia työpaikkoja. Jotta yrittäjät voivat pitää lupauksensa, eduskunnan ja hallituksen on tehtävä yrittäjyyttä tukevia päätöksiä. Siinä Suomen Yrittäjien tänään käynnistyneen eduskuntavaalikampanjan ydin.

Suomen Yrittäjien eduskuntavaalikampanjan nimi #työn_tekijä korostaa, että pienet ja keskisuuret yritykset työllistävät Suomessa jo yli 900 000 ihmistä. Viimeisen kymmenen vuoden aikana nämä yritykset ovat luoneet yli 100 000 kotimaista uutta työpaikkaa. Yksinyrittäjinä itsensä työllistää peräti 170 000 ihmistä.

Suomen Yrittäjien tänään käynnistettävän eduskuntavaalikampanjasivuilla www.yrittajat.fi/työntekijä yrittäjät antavat lupauksen jatkaa yrittäjänä, säilyttää yrityksensä työpaikkoja ja tehdä uusia työpaikkoja, jos tuleva eduskunta ja hallitus tekevät sellaisia päätöksiä, että se on mahdollista. Tällä hetkellä noin 80 yritystä on luvannut säilyttää ja luoda jo yli 1100 työpaikkaa. Koko pk-yrityskantaan laajennettuna työpaikkamäärä olisi siis todella suuri.

– Yrittäjyys ja työn tekeminen ovat ratkaisu Suomen vaikeaan tilanteeseen. Jos yritysten olosuhteet saadaan kuntoon, ne voivat edelleen huolehtia työllistämisestä ja talouskasvusta, Suomen Yrittäjien toimitusjohtaja Jussi Järventaus sanoo.

Lähes 250 yrittäjää ehdokkaana

Kevään eduskuntavaaleissa on tässä vaiheessa lähes 250 yrittäjää eri puolueiden listoilla.

– On koko Suomen etu, että eduskunnassa on yrittäjyyttä ymmärtäviä kansanedustajia. Näin yrittäjien työllistämismahdollisuudet turvataan lainsäädännössä parhaiten, Suomen Yrittäjien varatoimitusjohtaja Anssi Kujala huomauttaa.

Luvassa tilaisuuksia, ilmoituksia ja yrittäjyysaiheinen vaalikone

Lähes kaikki Suomen Yrittäjien 20 aluejärjestöstä järjestää omia alueellisia ehdokastilaisuuksia, joissa tavoitetaan pelkästään tällä viikolla yli sata ehdokasta. Tilaisuuksissa ehdokkaat saavat paljon tietoa yritysten ja yrittäjien tilanteesta Suomessa juuri nyt.

– Koska Suomen Yrittäjillä on aluejärjestö joka maakunnassa ja paikallisyhdistys joka kunnassa, meille on luontevaa järjestää eri puolilla maata kymmeniä pieniä ja keskisuuria vaalikeskusteluita. Näin tavoitamme parhaiten mahdollisimman monen ehdokkaan, Kujala kertoo.

Yrittäjyyttä ymmärtävän ehdokkaan löytämistä helpottaa Suomen Yrittäjien vaalikone, joka avataan äänestäjille 23. maaliskuuta osoitteessa yrittajat.fi/työntekijä.

Suomen Yrittäjien kampanja näkyy myös mainoksina radiossa, verkossa ja sanomalehdissä.

Lisätietoja:
toimitusjohtaja Jussi Järventaus, Suomen Yrittäjät, p. 050 336 0015, jussi.jarventaus@yrittajat.fi
varatoimitusjohtaja Anssi Kujala, Suomen Yrittäjät, p. 0400 567 925, anssi.kujala@yrittajat.fi
www.yrittajat.fi/työntekijä