24.10.2014 klo 17:17

Suomen Yrittäjien uusi puheenjohtaja on Jyrki Mäkynen, varapuheenjohtajiksi Akselin, Munter, Hyry ja Matikainen

Yrittäjä Jyrki Mäkynen on Suomen Yrittäjien uusi puheenjohtaja. Hän voitti vaalin suoraan ensimmäisellä kierroksella Suomen Yrittäjien liittokokouksen äänestyksessä Tampereella perjantaina. Varapuheenjohtajiksi valittiin Mikko Akselin, Hanna Munter, Juhani Hyry ja Tommi Matikainen.

– Kiitos luottamuksesta valitsijoille! Johdan järjestöä jäsenten keskeltä, heidän edessään, tuore puheenjohtaja kommentoi valintaansa 116 000 jäsenyritystä edustavan järjestön johtoon.

Seinäjoella asuvan Jyrki Mäkysen yritys Oy HM Profiili Ab myy toimistojen ja muiden julkisten tilojen kalustamista ja siihen liittyviä palveluita.

Suomen Yrittäjien puheenjohtajakisassa oli kaikkiaan kolme ehdokasta. Mäkynen sai vaalissa 1125 ääntä, Paula Aikio-Tallgren 665 ääntä ja Jari-Pekka Koponen 395 ääntä.

Puheenjohtaja valittiin kahden vuoden toimikaudelle. Puheenjohtajana voi olla peräkkäin korkeintaan kolme kaksivuotiskautta.

Suomen Yrittäjien edellinen puheenjohtaja Mikko Simolinna ilmoitti maaliskuussa, että ei pyri enää kolmannelle kaudelle.

Varapuheenjohtajiksi Akselin, Munter, Hyry ja Matikainen

Varapuheenjohtajiksi valittiin Mikko Akselin Taloushallintoliitosta, Hanna Munter Varsinais-Suomen Yrittäjistä, Juhani Hyry Uudenmaan Yrittäjistä ja Tommi Matikainen Etelä-Karjalan Yrittäjistä. Akselin sai vaalissa 1884 ääntä, Munter 1768 ääntä, Hyry 1547 ääntä ja Matikainen 1529 ääntä. Pirkanmaan Yrittäjien puheenjohtaja Veikko Kiili sai 1428 ääntä, eikä tullut valituksi.

Suomen Yrittäjien liittokokous järjestetään Tampereella osana Valtakunnallisia yrittäjäpäiviä. Huomenna Valtakunnallisten yrittäjäpäivien juhlagaalassa jaetaan Valtakunnalliset yrittäjäpalkinnot neljälle menestyneelle yritykselle.

Lue Suomen Yrittäjien koko hallituksen kokoonpano tästä.

Jyrki Mäkynen
Ikä: 50 vuotta
Kotipaikka: Seinäjoki
Yritys: Oy HM Profiili Ab
Toimistojen ja muiden julkisten tilojen kalustaminen ja siihen liittyvät palvelut; sisustus- ja kalustussuunnittelua, suunnitelmien toteutus, ylläpito-, muutto- ja kierrätyspalvelut. Toimipisteet Seinäjoella, Vaasassa, Pietarsaaressa ja Kokkolassa. Vuodesta 1992 alkaen.

Lisätietoja:
puheenjohtaja Jyrki Mäkynen, Suomen Yrittäjät, p. 0400 364 791