23.8.2012 klo 13:47

Suomessa on yritystä -tv-sarja tuo pk-yrittäjien tarinat olohuoneisiin

Sunnuntaina 9.9. MTV3:lla alkava uusi dokumenttisarja Suomessa on yritystä kertoo eri puolilla Suomea toimivien yrittäjien arjesta.

Suomessa on yritystä -sarja antaa puheenvuoron yrittäjille – heille, jotka tekevät yhteiskunnallisesti merkittävää työtä. Työllistämisen vastuu on Suomessa siirtymässä kiihtyvällä vauhdilla pienten ja keskisuurten yritysten harteille. Sarja kannustaa ihmisiä yrittäjyyteen ja purkaa yrittäjiä kohtaan tunnettuja ennakkoluuloja. Samalla nostetaan esiin yrittäjille tärkeitä puheenaiheita.

Suomen Yrittäjät aluejärjestöineen oli vahvasti mukana sarjan luomisessa.

– Yrittäjämyönteisen ilmapiirin vahvistaminen on yksi Suomen Yrittäjien toiminnan painopisteistä vuonna 2012, Suomen Yrittäjien varatoimitusjohtaja Anssi Kujala sanoo.

– Yrittäjämyönteistä ilmapiiriä vahvistimme keväällä mm. nuorille yrittäjille suunnatulla Nousu-kiertueella. Nyt syksyllä yrittäjyyden merkityksestä kerrotaan suurelle yleisölle tällä tv-sarjalla ja syyskuun alussa käynnistyvällä lähes koko maan kiertävällä kunnallisvaalikampanjalla, Kujala jatkaa.

Kaikki sarjan yrittäjät ovat Suomen Yrittäjien jäseniä. Heidän yrityksensä ovat elinkaareltaan kiinnostavassa vaiheessa ja useilla on tavoitteena kasvattaa yritystään.

Sarjan tuottaa Menestyksen takana – ja Suvussa on yritystä -sarjoista tunnettu dokumenttielokuvayhtiö Franck Media ja sen toteuttamisen on yhdessä Suomen Yrittäjien kanssa mahdollistanut Fennia-ryhmä ja Suomen pienyrittäjäin säätiö.

Sarjan neljä ensimmäistä jaksoa nähdään nyt syyskuussa sunnuntai-iltapäivisin 9.9. alkaen. Sarja jatkuu keväällä 2013.

Lisätietoja: http://www.yrittajat.fi/fi-FI/liityjaseneksi/suomessa-on-yritysta/ varatoimitusjohtaja Anssi Kujala, p. 0400 567 925, ’); // –> markkinointipäällikkö Johanna Hallikainen, p. 040 762 6520, ’); // –>