31.8.2012 klo 08:38

SY kuntavaalikiertueelle: Tavoitteena tuhat yrittäjää valtuustoihin

Valtuustoihin tarvitaan yrittäjiä, jotta päätöksenteossa ymmärretään yritysten tarpeet ja se, mikä hyöty menestyvistä yrityksistä on kaikille kuntalaisille.

Kuntavaaleihin on aikaa enää kaksi kuukautta. Vaaleissa ratkaistaan, ketkä kuntien elinkeinopolitiikkaa ja elinvoimaisuutta linjaavat seuraavat neljä vuotta. – Jos yrityksillä on vaikeuksia toimia kunnassa, kuntalaiset kärsivät – työpaikat ja sitä kautta kunnan verotulot vähenevät. Se johtaa palveluiden heikentymiseen. Sitä tuskin kukaan haluaa, Suomen Yrittäjien varatoimitusjohtaja Anssi Kujala sanoo. Kujalan mukaan valtuustoihin tarvitaan yrittäjiä, jotta päätöksenteossa ymmärretään yritysten tarpeet ja se, mikä hyöty menestyvistä yrityksistä on kuntalaisille. – Kunnissa pitää ottaa vahvemmin vastuu palvelumarkkinoiden toimivuudesta. Hyvinvointipalveluita on ulkoistettava entistä ripeämmin. Vain näin voidaan turvata vähintäänkin nykytasoiset palvelut. Muun muassa näistä syistä Suomen Yrittäjät lähtee kuntavaalikiertueelle 20 eri paikkakunnalle ympäri Suomea. Kiertue alkaa maanantaina 3.9. Tampereelta toritapahtumalla, medialounaalla ja elinkeinoseminaarilla. Päättyvällä vaalikaudella suomalaiskuntien valtuustoissa vaikutti yli tuhat Suomen Yrittäjien jäsentä. – Tavoitteemme on jälleen kova: yli tuhat yrittäjävaltuutettua, vaikka valtuutettujen kokonaismäärä vähenee kuntaliitosten takia, Kujala sanoo. Kiertueen aikataulu: 3.9. Tampere 4.9. Kemi/Tornio 5.9. Oulu 10.9. Kokkola/Ylivieska 11.9. Seinäjoki 13.9. Pori 17.9. Turku 18.9. Helsinki 20.9. Kajaani 24.9. Espoo 25.9. Joensuu 26.9. Mikkeli 1.10. Kouvola 2.10. Hämeenlinna 3.10. Lahti 3.10. Rovaniemi 9.10. Jyväskylä 10.10. Vantaa Suomen Yrittäjien kuntavaaliohjelma, lisätietoa kiertueesta ja yrittäjäehdokkaista: www.yrittajat.fi/kunta Viimeisin kuntavaikuttaja-uutiskirje: http://www.yrittajat.fi/kuvauutiskirje_elokuu-2012 Lisätietoja: varatoimitusjohtaja Anssi Kujala, Suomen Yrittäjät, p. 0400 567 925, ’); // –> elinkeinoasioiden päällikkö Kari Jääskeläinen, Suomen Yrittäjät, p. 0440 581 030, ’); // –> elinkeinopoliittinen asiamies Tuomas Telkkä, Suomen Yrittäjät, p. 050 372 3397, ’); // –> järjestöpäällikkö Hanna Tapala, Suomen Yrittäjät, p. 041 544 9500, ’); // –> Tampereen tapahtumien osalta toimitusjohtaja Jari Jokilampi, Pirkanmaan Yrittäjät, p. 0500 731 445, ’); // –>