17.4.2014 klo 07:00

Yli 50 000 yrittäjää sai viime vuonna apua Suomen Yrittäjien neuvontapalvelusta – suuri apu huijauslaskujen torjunnassa

Suomen Yrittäjät tarjoaa jäsenilleen maksutonta puhelinneuvontaa yritystoiminnan ongelmissa. Viime vuonna apua sai yli 50 000 yrittäjää.

Suomen Yrittäjien neuvontapalvelusta saa vastauksia esimerkiksi työlainsäädäntöä, työehtosopimuksia, yrityslainsäädäntöä, sopimusoikeutta, verotusta, yrittäjän sosiaaliturvaa ja yritysten omistajan-vaihdoksia koskeviin kysymyksiin. Eniten kysytään työoikeudesta, yrityksen verotuksesta ja harhaanjohtavasta markkinoinnista.

– On hienoa, että neuvontapalvelu on suosittu! Suomen Yrittäjien jäsenet voivat matalalla kynnyksellä ottaa yhteyttä ja keskustella luottamuksellisesti lakimiehen kanssa, lainsäädäntöasioiden päällikkö Janne Makkula Suomen Yrittäjistä kertoo.

Makkula huomauttaa, että yhteyttä ottava yrittäjä auttaa paitsi itseään, myös muita samassa jamassa olevia.

– Saamme neuvontanumeroon soittavilta yrittäjiltä tärkeää tietoa siitä, mihin asioihin pitää vaikuttaa.

Huijauslaskut työllistivät

Viime vuosina yleistynyt huijauslaskujen lähettely kuuluu heti Suomen Yrittäjien neuvontapuheluissa. Aiheettoman laskun saaneiden yrittäjien soitot ovat auttaneet ilmiön torjumisessa.

– Se on onnistunut juuri siksi, että jäsenet ovat soittaneet heti, kun ovat saaneet huijauslaskuja ja näin olemme osanneet varoittaa muita yrittäjiä, Makkula kertoo.