18.12.2003 klo 09:28

Yrittäjien verkkopalvelu uuteen vaiheeseen

Suomen Yrittäjien jäsenyrityksille tarkoitettu verkkopalvelu on siirtynyt uuteen aikaan synet.plus –palvelun avautumisen myötä. Aiempaan verrattuna uutta on se, että synet.plussaan pääsee ainoastaan yrittäjäjärjestön jäsennumerolla, verkkosuunnittelija Antti Sihlman sanoo.

Uutta on myös se, että eräitä Yrittäjäportaalin suosittuja palveluja on siirretty tai tullaan siirtämineen jäsennumeroa vaativille sivuille. Sihlmanin mukaan näitä ovat esimerkiksi palkkataulukot, työsuhdelomakkeet ja YrittäjäInfo-jäsentiedote.

Aineisto, jonka kokoamiseen tai tuottamiseen käytetään jäsenmaksuvaroja, on perusteltua siirtää suljettuun palveluun.

Suomen Yrittäjien jäsenille tarjottavaan palveluun kirjaudutaan Yrittäjäportaalista, jossa on yhteyspainike synet.plus. Jäsenyritys kirjautuu jäsennumerolla, erillistä salasanaa ei tarvita. Jäsennumero löytyy esimerkiksi jäsenkortista tai Suomen Yrittäjät –lehden osoitelipukkeesta, Antti Sihlman opastaa

Päätoimittaja Jouko Lanton mukaan synet.plussan sisältönavigaatio noudattelee yrittäjäportaalista tuttua logiikkaa. Portaalin verrattuna tieto on kuitenkin”syvällisempää”, jolloin erilaiset case-tehtävät ovat tyyppillisiä esitystapoja. Lanton mukaan synet.plus onkin monipuolinen oppimisalusta kaikille halukkaille, yrittäjille ja jäsenyritysten henkilöstölle.

Tästä päivästä eteenpäin synet.plus tarjoaa SY:n jäsenyrityksille Kauppalehden On Line uutiset, uudet yritykset –listaukset ja protestoinnit jäsenyrityksille jäsenetuna. Käytettävissä on niin ikään D&B:n sähköisiä luottotietopalveluja jäsenetuhintaan.

Tiedontuottajia ovat esimerkiksi: professori Jarmo Leppiniemi/verotus, KTM Timo Rope/markkinointi, KTT Toivo Koski/taloushallinto, seniorikonsultti Timo Räsänen/myynti, varatuomari Ilpo Moisala/työoikeus, varatuomari Jaana Juutilainen/sopimusoikeus (tulossa), liikkeenjohdon konsultti Kari Tuominen /yritystoiminnan kehittäminen ja työpsykologi Tapani Haavisto/omat voimavarat.

Uudessa verkkopalvelussa on keskeisellä sijalla osio, jossa synet.plussan kirjeenvaihtajat kirjoittavat päivittäin ajankohtaisista tai muuten mielenkiintoista ilmiöistä ja tapahtumista. Ensimmäinen kirjoittaja on varatuomari Timo Leppänen Kajaanista; kirjoituksessaan hän epäilee, että verottaja rahastaa yrittäjiä…