Aggressiivisen asiakkaan kohtaaminen

Verkossa
  • Suomen Yrittäjät
Mies käärii hihat

Työkaluja hankaliin asiakaspalvelutilanteisiin

Miten pärjäät tilanteissa, joissa tunteet kuohuvat ja aggressiivisuuden uhka on ilmassa? Miten voit ennakoida ja ennaltaehkäistä uhkaavia tilanteita asiakaspalvelutyössä? Tarvitsetko työkaluja ristiriita- ja valitustilanteiden käsittelemiseen?

Lähes jokainen ihmisten kanssa työskentelevä kohtaa elämänsä aikana vihaisen, suuttuneen tai jollakin tavalla aggressiivisesti käyttäytyvän ihmisen. Tällaisen ihmisen kohtaamiseen on hyvä varautua, vaikka yhtä tiettyä toimintamallia ei olekaan.

Koulutus on suunnattu kaikille, jotka toimivat erilaisissa asiakaspalvelutilanteissa toimialasta tai työympäristöstä riippumatta. Koulutuksesta on hyötyä myös muussa elämässä.

Koulutuksen sisältöä

  • Ennakoivat turvallisuustoimet asiakaspalvelutyössä
  • Aggressiokäyttäytyminen
  • Tunnista 5 eri valittajatyyppiä ja opi toimimaan heidän kanssaan. Milloin kannattaa hyvittää ja milloin ei?
  • Oman elimistön stressireaktiot ja niiden hallinta
  • Turvallinen toimintamalli sekä yksin että työparin kanssa toimittaessa
  • Rauhoittava elekieli ja puhuttamismalli. Milloin rauhoittelu ei toimi?
  • Ennalta mietitty valituskanava, mainehaitan minimoiminen ja tilanteen jälkihoito

Kouluttaja

Mikko Jantunen

turvallisuusasiantuntija ja lähihoitaja (päihde- ja mielenterveystyö)

Mikko Jantunen on toiminut hoitoalalla useita vuosia ja yksityisellä turvallisuusalalla 25 vuotta, joista 20 vuotta järjestyksenvalvontatehtävissä ravintoloissa sekä tapahtumissa ja esimiehenä vastaten työsuojelusta. Tämän lisäksi Mikolla on kokemusta noin 10 vuotta henkilöturvallisuustehtävissä esimiehenä vastaten mm. turvallisuussuunnittelusta, riskiarvioista ja uhka-analyyseistä. Kouluttajakokemusta Mikolla on yli 20 vuotta, joista noin 10 vuotta turvallisuusalan koulutuksia ja noin 10 vuotta eri organisaatioiden uhkatilannekoulutuksia hoito-, opetus- ja palvelualoilla.

Ilmoittaudu tästä mukaan
Yrittäjien jäsenyrityksille 95 € + alv / hlö, muille 190 € + alv / hlö
Lisätiedot ja tietosuoja-asiat

Mitä hintaan kuuluu?
Koulutukseen sisältyy varsinaisen koulutuksen lisäksi videotallenne koulutuksesta sekä koulutuksen materiaali. Tallenne ja materiaali toimitetaan kaikille ilmoittautuneille, joten vaikka et pääsisikään osallistumaan itse koulutukseen, saat tallenteen ja materiaalin itsellesi. Tallenne on katsottavissa kahden kuukauden ajan. Suomen Yrittäjien maksullisten koulutustuotteiden tilaus- ja toimitusehdot löydät täältä.

Miten mukaan etäkoulutukseen?
Voit osallistua tietokoneella tai älypuhelimella / tabletilla. Saat linkin osallistumiseen noin tuntia ennen tilaisuutta sähköpostilla. Linkin osallistumiseen löydät myös ilmoittautumisvahvistuksesta. Jos et saa ilmoittautumisvahvistusta tai osallistumislinkkiä viimeistään tuntia ennen koulutuksen alkamisaikaa, voit olla yhteydessä sähköpostitse koulutus@yrittajat.fi.

Kysyttävää?
Lisätietoa saat sähköpostitse koulutus@yrittajat.fi tai puhelimitse 09 229 229 62.

Tämän tapahtuman tietosuoja-asioissa voit olla yhteydessä: Heidi Jäntti, heidi.jantti@yrittajat.fi