YRITTÄJÄ, tule mukaan omiesi pariin! Liity Yrittäjiin.
Ravintolat ja kahvilat
Yrittäjä
Katja Sormunen
Yritys
Teboil Lielahti ja Country Media Oy
Yhteystiedot
Pohtolankatu 18
0400590324, katja.sormunen@countrymedia.fi
Web-sivusto
Perustamisvuosi
2010 Country Media Oy ja Teboil Lielahti siirtyi yrittäjälle 24.2.2020. TB:llä pitkät perinteet jo vuodesta -67 samalla paikalla.
Työntekijämäärä
4
Mitä yritys tekee, liikeidea?
Country Media: Julkaisu ja kustannustoiminta: julkaisee 2 lehteä yrityksille toimituksellista työtä, mainokset digiin/printtiin
Huoltoasema: kahvila, ravintola, autopesu, polttoaineet. Satsaa hyvään palveluun ja luo uusia menuja: koemaistattaa niitä vakiasiakkailla ja parhaat päätyvät listoille.
Mikä motivoi yrittämään?
Saa päättää itse asioista ja eteen tulevien haasteiden taklaaminen. Sosiaalinen kanssakäyminen. Hyvä henkilökunta sekä mukavat asiakkaat
Mitä etuja ja mahdollisuuksia yrityksen tarjooman palvelut tuovat asiakkaalle?
Country Media: Näkyvyys laaja. Mitä asiakkaille on luvattu, se on pidetty
TB: Huippu-palveleva henkilökunta/Viihtyvyys ravintolassa
Ravintolaan on investoitu ja tarjolla on Lounas Buffee lämpimän lounaan kera lisänä runsas salaattipöytä. Raaka-aineet ovat kotimaisia ja yrittäjä suosii paikallisia pientuottajia.
LISÄKSI: Paraatipaikalla oleva valomainos tarjolla muidenkin yrittäjien palveluiden esilletuomiseksi
Miten yrityksen asiakkaat ovat kokeneet hyötyjä yrityksen palveluista?
Kehuja ovat saaneet niin asiakaspalvelu ja siisteys. Lielahden paras kahvi -tokasu on kuulunut asiakkaiden suusta! Myydyt tuotteet vastaavat odotuksia ja sämpylöiden tuoreus on saanut erityistä kiitosta.
Yksilöllinen, positiivisuutta huokuva palvelu
Mitä Lielahden Yrittäjät voisivat tehdä enemmän palvelulupauksensa mukaan?
Arvostaa verkostoitumismahdollisuuksia ja sitä, että jäsenistöä haastetaan mukaan huomioimalla mm. tasakympit
Miten yritys näkee tulevaisuuden suunnitelmat
Tarkoitus on kasvattaa noutopöytää ja tarjota tiloja aukioloaikojen ulkopuolella erilaisiin tilaisuuksiin tarjoilujen kera. Uuden työntekijän palkkaaminen kiikarissa.
Pandemia lähentänyt yrittäjiä ja hygieenisyys on parantunut, nuhia sekä flunssia on ollut vähemmän, periksi ei anneta!
Lielahtelaisille yrittäjille
Toivotaan yhteistyötä ja käytetään toistemme palveluita. Hakusessa mm. lähituottajien kontakteja!
Yrittäjä
Keittiömestarina toimii Pertti Nurmi ja Jarno Asusen vastuulle kuuluu Kokkipojan käytännön asioiden päivittäinen pyörittäminen myyntipäällikön roolissa. Yrittäjäkaksikko on suunnitellut reseptiikan ja toimivat Kokkipojan makumaailman vaalijoina.
Yritys
Ravintola Kokkipoika
Yhteystiedot
Antti Possinkuja 1, Lielahtikeskus LiKe, Tampere
kokkipoika@kokkipoika.net
Jarno Asunen p. 0400785959
Pertti Nurmi p. 0505117245
Web-sivusto
Sivustolle on kehitetty noutoruoan kauppapaikka, josta voi ostaa valmiita annoksia ja noutaa ne sitten Kokkipojan Lounasravintolasta.
Perustamisvuosi
Kokkipoika perustettiin 2004 kahden miehen toimesta. He ostivat aluksi 70-luvulla perustetun brändinimen ”Kokkipoika” ja toiminta alkoi Lielahdessa Sellukatu 5:ssa Autosalvan tiloissa. Toiminta jatkui Tampereen keskustassa sekä Rantatiellä, josta he siirsivät Kokkipojan Lielahtikeskukseen vuonna 2019
Työntekijämäärä
Yritys työllistää 12 henkeä ja määrä on kehittynyt tähän tasoon tasaisesti koko yrityksen historian aikana.
Mitä yritys tekee, liikeidea?
Tarjota laadukkaan lounasravintolan palvelut maanantaista lauantaihin.
Toisena keskeisenä toimintana yrityksellä on pitopalvelu. Kokkipojan liikeidea on tarjota hyvää ruokaa, perustuen laadukkaisiin raaka-aineisiin sekä ensiluokkaiseen palveluun. Pitopalvelu on saanut tunnustusta mm. Häämessujen pitopalvelukilpailussa, sijoittuen Suomen parhaimmistoon!
Mikä motivoi yrittämään?
Jarno aloittanut 23-vuotiaana yrittäjäuransa perustamalla Kokkipojan yhdessä yhtiökumppaninsa Pertti Nurmen kanssa. Häntä motivoi tunne, jossa yrittäjä nauttii vapaudesta ja siitä että saa valita oman työnkuvansa. Lisäksi molempien yrittäjien perheet ovat mukana yrityksessä erilaisissa tehtävissä.
Mitä etuja ja mahdollisuuksia yrityksen tarjoaman palvelut tuovat asiakkaalle?
Tarjotaan asiakkaalle kokemus hyvästä ruuasta ja ensiluokkaisesta palvelusta.
Laadukkaat raaka-aineet ja hyvän palvelun korostaminen ovat lähtökohdat asiakkaan positiiviselle kokemukselle. He pitävät ruokalistoissa 8 – 9 viikon kierrot, samalla kokeillen uusia reseptejä. Näistä sitten parhaat jäävät mukaan kiertoon.
Pitopalvelupuolella uudistetaan myös asiakastoiveiden mukaan, kuitenkin pitämällä kiinni palvelulupauksesta.
Millaisia hyötyjä asiakkaat ovat kokeneet yrityksen palveluista?
Samat asiakkaat tulevat uudestaan. Suomalainen luonne ei tue ylitsevuotavaa kehumista tai palautteen antamista. Kuitenkin Jarno ja Pertti ovat kuulleet toistuvasti, että heidän tarjoamansa ruoka on ollut hyvää ja sitä on aina ollut riittävästi. Positiivisesta palautteesta kertovat pitkäaikaiset asiakassuhteet. Jarno mainitsi esimerkin asiakkaasta, joka on hakenut lounaansa heiltä joka päivä jo 17 vuoden ajan!
Mitä Lielahden Yrittäjät voisivat tehdä enemmän palvelulupauksensa mukaan?
Jarno näkee epäkohtana Suomen työllistämis- ja asumistukipolitiikassa sen, että se ei kannusta ihmisiä vastaanottamaan työtä. Nyt esimerkiksi 25 viikkotunnin sopimusta (37,5h/vko sijasta) ei työntekijän kannata vastaanottaa. Jos SY/PY/LY voisivat tähän jotenkin vaikuttaa.
Jarno piti tärkeänä LY:n lähestymistä jäsenistöön hyvänä asiana ja uskoo sen motivoivan yrityksiä osallistumaan tähän yhteiseen vaikuttamisen kanavaan aikaisempaa enemmän.
Edelleen toiveena oli, että järjestetään erilaisia verkostoitumismahdollisuuksia, luentoja, kokoontumisia, juhlia, joissa ihmiset tapaavat. Näin syntyy uusia kauppamahdollisuuksia suuntaan ja toiseen, uskoo Jarno Asunen.
Miten yritys näkee tulevaisuuden suunnitelmat
Suunnitelmia on kehittää edelleen digitaalista palvelukokemusta asiakkaille ja verkkokauppa on tässä keskiössä.
Yrittäjäkaksikon innostus ajaa heitä eteenpäin!
Yrittäjä
Miia ja Pia Kuitunen
Yritys
Z-Ravintola Oy
Yhteystiedot
050-5644648, Tehdaskartanonkatu 15 E4, 33400 Tampere
miia.kuitunen@z-ravintola.fi
Web-sivusto
Perustamisvuosi
1996
Työntekijämäärä
6 + 5
Mitä yritys tekee, liikeidea?
- Pitopalvelut Zipatta: Catering palvelut yksityisille, yhdistyksille ja yrityksille
- Lounasravintolat: Zipatta Kotelo, Zipatta Amer, Zipatta Konsa: lounastarjoilu arkisin
Mikä motivoi yrittämään?
Yrittäminen suvussa on antanut hyvän esimerkin tavasta toimia yrittäjänä, siinä saa muokata tekemisestä omanlaista. Hienoa kuunnella asiakkaita ja saada tekemiseen hyviä vinkkejä. Jokainen työpäivä tuntuu kivalta. Lisäksi halu auttaa ihmisiä työllistymään ja tarjota nuorille päästä työelämäkokeiluun.
Mitä etuja ja mahdollisuuksia yrityksen tarjoaman palvelut tuovat asiakkaalle?
Yrityksen idea on palvella asiakkaita mahdollisimman hyvin ja ansaita asiakkaiden luottamus yksilöllisellä ja ensiluokkaisella henkilökohtaisella palvelulla
Pitopalvelu
- Ristiäiset, lakkiaiset, häät ja hautajaiset: Kyky tarjota asiakkaille pitkäaikainen hyvä palvelu ja asiakassuhde ristiäisistä, lakkiaisiin, häihin ja hautajaisiin
Lounaspalvelu
- Itsetehtyyn kotiruokaan perustuva lounaslista
- Asiakkaiden toiveet pitkälti toteutettavissa
- Joka lounaalla 4 vaihtoehtoa
Mitä hyötyjä yrityksen asiakkaat ovat kokeneet yrityksen palveluista?
Vaivattomuus ja helppous juhlien järjestämiseen
Palvelu on tasalaatuista ja asiakkaat tietävät mitä saavat.
Ruoka on hyvää ja sitä oli riittävästi
Maukas ruoka ja erittäin ystävällinen palvelu!
Mitä Lielahden Yrittäjät voisivat tehdä enemmän palvelulupauksensa mukaan?
Hyvä jatkaa samalla aktiivisella linjalla
Miten yritys näkee tulevaisuuden suunnitelmat
Yritys on vakiinnuttanut toimintansa ja samalla linjalla on hyvä jatkaa, kuunnelle asiakkaita
Lielahtelaisille yrittäjille
Haastetaan Lielahtelaisia Yrittäjiä yhteisöllisyyteen
Kevyttä yhteistä tekemistä
Yrittäjä
Pirjo Heinonen
Yritys
Wanhan Haarlan Lounastupa
Yhteystiedot
Haarlankatu 4 H
p. 044-9762777, info@wanha-haarla-lounastupa.fi
Web-sivusto
https://wanha-haarla-lounastupa.fi
Perustamisvuosi
2024
Työntekijämäärä
2,5
Mitä yritys tekee, liikeidea?
Lounasruoka, pitopalvelu, konditoria
Mikä motivoi yrittämään?
Saa toteuttaa itseään ja toimia vapaammin, käyttää omia visioita, tehdä yrityksestä oman näköisensä
Mitä etuja ja mahdollisuuksia yrityksen tarjoaman palvelut tuovat asiakkaalle?
- Luotettavuus ja kokemus, asiakkaan huomioiminen
Lounaspalvelu:
- Pitkä kokemus ruoanlaitosta, maistuvat ateriat
- Muuttuva lounaslista asiakkaiden toiveiden mukaisesti
- Lounasravintolatila lämminhenkinen
Pitopalvelu
- Juhlatila tarjolla yhdistettynä ruokapalveluun
- Kokemuksen tuoma osaaminen ruoanlaitossa
- Lounasravintolatila lämminhenkinen
Konditoria
- Laaja ja monipuolinen valikoima kakuissa: monen muotoiset, omalla kuvalla koristellut
- Itseleivotut leivät ja sämpylät
- Ruoka-aineallergiat huomioitu
- Tuotteiden tuoreus
Mitä hyötyjä yriteyksen asiakkaat ovat kokeneet yrityksen palveluista?
Lounaspalvelu
”Ruoka oli hyvää ja hyvä salaattipöytä”
”Tullaan uudelleen”
”Edullinen lounas”
”Tunnelmallinen miljöö”
Pitopalvelu
- Koko paketti samassa tilassa tarjoilijalla
- Lähiasiakkaat suosivat
- Tarjolla paljon pysäköintitilaa
Konditoriapalveluissa henkilökohtainen palvelu
- Monipuoliset kakkuvaihtoehdot
Mitä Lielahden Yrittäjät voisivat tehdä enemmän palvelulupauksensa mukaan?
Näkyvyyden lisääminen
Miten yritys näkee tulevaisuuden suunnitelmat
Toiminta vakiintunut ja tunnettuus on lisääntynyt
Lielahtelaisille yrittäjille
Tsemppiä kaikille yrittäjille, tuetaan toisiamme