YRITTÄJÄ, tule mukaan omiesi pariin! Liity Yrittäjiin.

JÄSEN, oletko jo ladannut Yrittäjät-sovelluksen puhelimeesi? Lataa sovellus Androidille tai Applelle.

26.3.2018 klo 14:56
Uutinen

Grilliyrittäjän somekampanja villitsee Facebookissa: Lupaa lihapiirakkaan ylimääräisen nakin

Haminalainen grilliyrittäjä on saanut Facebook-postaukselleen jo 40 000 näyttöä. Kampanja on herättänyt runsaasti mielenkiintoa.

Haminassa grillikioskia pyörittävä Satu Lampikari-Olli osti Haminan torilla sijainneen grillivaunun vuonna 2013.

– Vaunussa myytiin aikaisemmin kahden nakin lihapiirakoita, joihin yrittäjä antoi kaupan päälle yhden ylimääräisen nakin.

Lampikari-Ollin ostettua grillivaunun hän luopui ylimääräisen nakin tarjoamisesta. Tämä herätti koko Suomen laajuisen mediakohun, ellei jopa someraivon.

– Siitä tuli kauhea haloo, asiaa puitiin radiossa ja televisiossa ja grillille naljailtiin. Ilmeisesti aikaisemmalla yrittäjällä ei ollut niin rahasta tiukkaa.

Todellinen syy oli luultavimmin se, että edellinen yrittäjä tilasi suuria eriä nakkeja suoraan valmistajalta. Lampikari-Olli joutuu maksamaan nakeista enemmän tilatessaan ne tukusta.

Tykkäyksiä jo yli tuhat

Facebook-kampanjan tarkoituksena on nostaa ylimääräinen nakki takaisin asiakkaiden saataville, mutta vain jos 10 000 tykkäystä toteutuu 18. huhtikuuta mennessä.

– Ajattelin, että tämä voisi olla hyvä tapa saada lisää sivutykkäyksiä. Nyt katsotaan, miten tärkeä se yksi nakki on.

Kampanja on selvästi huomattu, sillä tykkäysten määrä on noussut jo yli tuhanteen. Kyseinen nakkipostaus on kerännyt yli 40 000 näyttökertaa.

– Näin hyvää ilmaista mainosta ei saa millään. Nyt porukka ainakin tietää, että täällä ollaan.

Grillin aukioloaikoja pidennettiin ja töitä riittää nyt niin paljon, että Lampikari-Olli aikoo palkata kaksi työntekijää.

Se kuuluisa kahden nakin lihapiirakka on edelleen grillin myydyin.

Kuva: Satu Lampikari-Ollin kotialbumi

Pauli Reinikainen

pauli.reinikainen (at) yrittajat.fi

Avaa pop-up -ikkuna