YRITTÄJÄ, tule mukaan omiesi pariin! Liity Yrittäjiin.
Hiihtolomasesonki käynnistyi, suksikauppa raketoi – osa haluaa kokeilla ”Heikkisen suksia”
Urheiluvälinekauppa saa vetoapua talvisäästä. Erityisesti maastohiihtosuksien kauppa käy kuumana.
Tämän vuoden hiihtolomakausi käynnistyi maanantaina Etelä-Suomesta. Urheluvälinekauppa sai kaipaamansa piristysruiskeen talvisään saavuttua myös rannikkoseuduille.
– Keski- ja Pohjois-Suomessa kauppa on käynyt mukavasti koko talven. Esimerkiksi maastohiihtosuksien kauppa koko sesongin osalta on yli 15 prosentin kasvussa, vuoden alusta noin neljänneksen ja helmikuun alussa kasvua on yli 40 prosenttia viime vuoteen verrattuna, kertoo Urheilu- ja Vapaa-aikatukkuliikkeet ry:n toimitusjohtaja Hanna Heikkilä.
Hittituotteeksi ovat nousseet uudet pitokarvasukset, ns. skin-sukset.
– Yli puolet nyt myydyistä suksista on voiteluvapaita perinteisen hiihtotyylin suksia. Näitä helppohoitoisia suksia löytyy aloittelijoista aina kilpahiihtäjille sopiviin malleihin saakka. Hiihtolomalla moni suksimerkki järjestää erilaisia testitilaisuuksia, joissa voi kokeilla pitokarvasuksien toimivuutta. Testaamisen jälkeen moni on huomannut laatutuotteiden paremmuuden ja panostanut hiihtovälineisiin vähän suunniteltua enemmän. Myytyjen suksien keskihinta on tämän myötä pienessä kasvussa, Heikkilä sanoo.
Myös käynnissä olevat talviolympialaiset näkyvät suksitesteissä.
– Osa testaajista haluaa kokeilla ”Heikkisen suksia”, josko niillä hiihto sujuisi vielä paremmin, Heikkilä myhäilee.
toimitus (at) yrittajat.fi
Kuva: Urheilu- ja Vapaaaikatukkuliikkeet ry