YRITTÄJÄ, tule mukaan omiesi pariin! Liity Yrittäjiin.

JÄSEN, oletko jo ladannut Yrittäjät-sovelluksen puhelimeesi? Lataa sovellus Androidille tai Applelle.

9.5.2019 klo 16:11
Uutinen

INEZ Median takana kovan luokan tv-pomo – houkuttelee nuoria somevaikuttajien tekemällä sisällöllä

INEZ aloittaa lähetykset tänään. Kanava tähtää kansainvälisille markkinoille ja tavoittelee nuoria katsojia somevaikuttajien voimin.

Paitsi televisiossa kanavapaikalla 19, INEZ näkyy myös verkkosivuillaan ja Youtube-kanavallaan. Kyseessä on tavallisesta tv-kanavasta poikkeava konsepti, jossa hyödynnetään somevaikuttajien suunnittelemaa sisältöä.

Kanavan taustalta löytyy yli 300 vaikuttajan verkosto, joiden yhteenlaskettu seuraajamäärä sosiaalisissa kanavissa on yli 4 miljoonaa. INEZ tavoittelee 15-25 -vuotiaita kaupunkilaisnuoria.

Yhtiön hallituksen puheenjohtajana on perustajajäsen Heikki Rotko, jolla on vahva kokemus tv-alalta. Rotko työskenteli MTV Oy:n toimitusjohtajana vuosina 2012-2015. Rotko oli käynnistämässä MTV3-kanavaa vuonna 1992 ja toimi MTV Oy:n myyntijohtajana vuoteen 1997 asti.

Rotko kertoo yhtiön tiedotteessa, että INEZ on Suomen ensimmäinen Social TV -kanava. Se tarkoittaa muun muassa sitä, että sisällöt ovat pitkälti somevaikuttajien käsialaa. Samalla annetaan näkyvyyttä brändeille. Yleisöstä tavoitellaan yhteisöä.

– INEZin malli on maailmankin mittakaavassa täysin ainutlaatuinen, Rotko sanoo.

Kovin panostus iltapäivään

Ohjelmavirrassaan INEZ hyödyntää myös katsojien lähettämiä videoita. Ohjelmasisällöt vaihtelevat nopeasti, aivan kuin sosiaalisessa mediassakin. Kanavajohtajana toimii niin ikään perustajajäsen Miika Suvanto.

Kanava satsaa etenkin iltapäivään. Kello 15 ja 18 välillä esitetään Famestream-livelähetys, jossa käsitellään ajankohtaisia asioita liittyen musiikkiin, peleihin, ilmiöihin sekä some-maailman uutisiin.

Ennen aloittamistaan INEZ teki pilotin, joka oli onnistunut. Nuoret lisäsivät tv:n katselua, kun sisältö oli heitä kiinnostavaa.

INEZin tavoitteena on nousta Euroopan tärkeimmäksi nuoren yleisön trendien lähteeksi vuoteen 2023 mennessä, tiedotteessa kerrotaan.

Yhtiö on saanut tuekseen nimekkäitä sijoittajia, muun muassa Ari Lahden, Ari Tolppasen, Heikki Vienolan, Markku Kaloniemen ja Ilkka Perheentuvan.

Kuva: Getty Images

Pauli Reinikainen

pauli.reinikainen (at) yrittajat.fi