Suhteellisen tarkasti rajatun kohdeyleisön saavuttaminen on lähes jokaisen sisällöntuottajan tavoite. (Kuva: Getty Images)

Kauppalehti: Somevaikuttajat takovat satojen tuhansien eurojen vuosituloja

Parhaiten ansaitsevien sisällöntuottajien kärjestä löytyvät Sara Sieppi, Roni Bäck ja Sara Parikka.

Suomalaisten sosiaalisen median vaikuttajien ja sisällöntuottajien yritykset kasvoivat vahvasti ja tekivät hurjia tuloksia vuonna 2021, uutisoi Kauppalehti. Parhaimmillaan henkilöbrändien ympärille rakennetut osakeyhtiöt ilmoittivat liiketulokseksi satoja tuhansia euroja.

Esimerkiksi vuoden 2011 Miss Suomen, Sara Siepin, yritys Semihima Oy ilmoitti vuoden 2021 liikevaihdoksi 612 000 euroa, liiketulos 478 000 euroa. Youtube-sisällöntuottajanakin tunnettu Roni Bäck on myös menestynyt yritysrintamalla. BackMedia Oy:n liikevaihto kasvoi 42,4 prosenttia 396 000 euroon. Yrityksen liiketulos oli 237 000 euroa. Natalia Salmelan vuonna 2016 perustama WTD Media Oy puolestaan raportoi tilinpäätöksessään vuoden 2021 liikevaihdoksi 331 000 euroa ja liiketulokseksi 255 000 euroa.

Suhteellisen tarkasti rajatun kohdeyleisön saavuttaminen on lähes jokaisen sisällöntuottajan tavoite. Kohdeyleisölle varta vasten räätälöity sisältö koukuttaa ja kannustaa ihmisiä pitkäjänteiseen seuraamiseen.

Lue Kauppalehden uutinen täältä.

Toimitus
Toimitus