YRITTÄJÄ, tule mukaan omiesi pariin! Liity Yrittäjiin.

JÄSEN, oletko jo ladannut Yrittäjät-sovelluksen puhelimeesi? Lataa sovellus Androidille tai Applelle.

4.5.2017 klo 10:21
Uutinen

Kauppias, lisää lahjakortit hyllylle – liki 80 prosenttia pitää niitä mieluisana lahjana

Käynnissä on vuoden toiseksi suurin lahjakorttisesonki joulun jälkeen: äitienpäivä ja valmistujaiset.

Jopa 77 prosenttia kaupan kyselyyn vastanneista pitää lahjakorttia mieluisana lahjana, kertoo K-ryhmän tekemä kysely.

Lahjakorttien myynnissä on Suomessa vielä matkaa muiden Pohjoismaiden tasolle, mutta aineettomien lahjojen suosio kasvaa täälläkin, K-ryhmä kertoo tiedotteessaan.

K-ryhmä ei kytke lahjakortteja omiin tuotteisiinsa, vaan aineettomiin hyödykkeisiin, elämyksiin ja seikkailuihin. Citymarketit, K-Marketit ja Nesteen huoltoasemat laajentavat palveluvalikoimaansa tunnettujen brändien lahjakorteilla.

Näitä ovat muun muassa Finnkino, Google Play, iTunes, Lippu.fi, Spotify, Ticketmaster, ja Zalando. K-ryhmä tuo myös turvallista sähköistä rahaa verkko-ostoksiin tarjoavan Paysafecardin.

– Laaja lahjakorttivalikoimamme täydentää K-ruokakauppojen palvelutarjontaa ja tekee lahjan antamisesta helpompaa. Tuomme kertaheitolla tuhanteen K-ruokakauppaan kokonaisen lahjaostamisen kategorian, jossa lahjaksi annetaan arvoa, sisältöä, elämyksiä ja kokemuksia, Keskon palvelujohtaja Petri Toivonen sanoo tiedotteessa.

Vain korttien rajoitettu saatavuus estää niiden oston?

Lahjakortteja ostetaan Suomessa eniten jouluisin, jolloin suositaan erityisesti elämyslahjakortteja. Toiseksi suurimman sesongin muodostavat kevään juhlat äitienpäivineen ja valmistujaisineen.

Myös isänpäivän ja ystävänpäivän alla lahjakorttien myynti kasvaa selvästi.

Suomessa lahjakorttien myynti on vielä kansainvälisesti katsoen vähäistä. Esimerkiksi muissa Pohjoismaissa lahjakorttien osuus kaikesta lahjaostamisesta on moninkertainen. Yhtenä syynä on ollut lahjakorttien rajoitettu saatavuus Suomessa.

Yrittäjäsanomat

toimitus@yrittajat.fi

Avaa pop-up -ikkuna