YRITTÄJÄ, tule mukaan omiesi pariin! Liity Yrittäjiin.

JÄSEN, oletko jo ladannut Yrittäjät-sovelluksen puhelimeesi? Lataa sovellus Androidille tai Applelle.

11.11.2024 klo 14:49
Uutinen

Komea Skin: Miesten ihonhoidon vallankumous

Komea Skin on suomalainen miesten ihonhoitobrändi, joka perustettiin vuonna 2023 Tiiu Porennon intohimoprojektina. Tiiu halusi luoda miesten ihonhoidosta helppoa, toimivaa ja lähestyttävää, ja tarjota tuotteita, jotka tekevät ihonhoidosta vaivattoman osan jokapäiväistä elämää. Brändin taustalla on vahva halu muuttaa miesten käsitystä ihonhoidosta, luoden sille paikan myös modernissa arjessa.

Komea Skin erottuu markkinoilta yksinkertaisilla ja maskuliinisilla tuotteilla, jotka on suunniteltu täysin miesten tarpeet huomioiden. Tiiu, parturikampaaja ja markkinoinnin ammattilainen, huomasi miesten kosmetiikan olevan vähäistä ja markkinoilla oli selkeä tilaus tuotteille, jotka eivät ole monimutkaisia mutta tehokkaita. Tämän huomatessaan hän alkoi kehittää brändiä, joka ei ainoastaan täyttäisi miesten tarpeita, vaan myös rohkaisisi heitä huolehtimaan itsestään ilman turhaa säätämistä.

Komea Skinin tuotteet, kuten puhdistusaineet, kasvorasva ja sävyttävä päivävoide, on kehitetty huolellisesti asiakkailta saadun palautteen pohjalta. Tavoitteena on luoda tuotteita, jotka ovat helppokäyttöisiä, tehokkaita ja selkeitä ilman monimutkaisia ammattitermejä. “Komea Skinin tuotteet on suunniteltu yksinkertaisiksi, mutta toimiviksi. Halusin, että miehet voivat ottaa tuotteen käyttöön ilman turhaa säätämistä”, Tiiu kertoo.

Koreasta Suomeen: Miesten ihonhoidon kasvava markkina

Tiiu ja Komea Skinin toinen omistaja, Lassi Ikonen, vierailivat Koreassa, jossa brändin tehdas sijaitsee. Korea on kosmetiikkateollisuuden edelläkävijä, tunnettu innovatiivisuudestaan ja huipputeknologian käytöstä. “Korea on kosmetiikkateollisuuden sydän, ja oli mahtavaa päästä tutustumaan alan uusimpiin trendeihin ja tekniikoihin tehtailla ja messuilla”, Tiiu kertoo.

Miesten kosmetiikkatuotteiden käyttö on Suomessa kasvussa, mutta luku on edelleen pieni verrattuna Aasiaan. Koreassa noin 70 % miehistä käyttää säännöllisesti ihonhoitotuotteita, Suomessa luku on noin 30 %. Tämä ero luo Komea Skinille merkittävän markkinapotentiaalin, sillä miesten ihonhoito on Suomessa vielä suhteellisen uusi alue. Tiiu uskoo, että miesten kiinnostus ja tarve huolehtia ihostaan kasvavat, ja Komea Skinin kaltaisille brändeille on tilaa kehittyä. “Uskon, että Suomessa miesten ihonhoito tulee kasvamaan nopeasti”, Tiiu sanoo.

Yrittäjyys ja verkostojen voima Komea Skinin takana

Tiiu kokee, että hän on syntynyt yrittäjäksi. “Yrittäjyys on mahdollisuus tehdä sitä, mitä rakastan, ja se antaa vapauden päättää omista valinnoistani”, hän kertoo. Yrittäjyys on opettanut hänelle monia taitoja, kuten markkinointia ja itsensä johtamista.

Tiiu on myös saanut arvokkaita kontakteja ja liiketoiminta-apua yrittäjätapahtumista ja verkostoitumistilaisuuksista. “Verkostot ovat auttaneet minua kehittämään brändiä ja avanneet uusia ovia”, Tiiu toteaa. Yrittäjäverkostot tarjoavat tukea, kannustusta ja liiketoimintamahdollisuuksia, jotka ovat olleet elintärkeitä Komea Skinin matkassa.

Teksti: Joonas Hiltunen