YRITTÄJÄ, tule mukaan omiesi pariin! Liity Yrittäjiin.

Metro-tukku uudisti brändiään ja haastaa tekemistään elinvoimaisemman ravintola-alan rakentamiseksi
Suomen pitkäaikaisin tukkutoimija Wihuri Metro-tukku on kirkastanut brändiään ja rakentaa monipuolisempaa sekä elinvoimaisempaa ravintola-alaa. Metro-tukku haluaa tehdä asioita toisin tukkualalla ja tuo ravintola-alan ihmiset keskiöön kaikessa tekemisessä.
”Haluamme haastaa nykyisiä alan toimintatapoja oma tekemisemme mukaan lukien. Nostamme riman korkealle, koska haluamme olla nopeasti muuttuvassa maailmassa ajan hermolla ja sitä kautta mahdollistaa ravintola-alan toimijoiden menestyksen”, tiivistää Metro-tukun toimialajohtaja Jukka Heinänen.
Metro-tukun visiona on tehdä ravintola-alasta monipuolisempi ja elinvoimaisempi keskittymällä alan tekijöihin kokonaisvaltaisesti. Uudistunut brändi painottaa asiakkaan rinnalla kulkemista kaikissa liiketoiminnon eri vaiheissa aloitusvaiheen huumasta vaikeisiin hetkiin.
”Ennakoimme trendejä ja tulevaisuuden tarpeita, jotta voimme auttaa asiakkaitamme kehittymään ja pysymään askeleen edellä kilpailua. Ravintola-alan asiantuntijoina tehtävänämme on tuntea ala läpikotaisin ja tarjota asiakkaille juuri heille oikeita ratkaisuja.”
Metro-tukun valikoima- ja markkinointijohtaja Emilia Santavuori täydentää:
”Ravintoloiden arki vaatii tekijöiltään paljon resursseja, joten seisomme rinnalla, kannustamme ja rohkaisemme epävarman ja monimutkaisen edessä. Tuomme myös mielipiteemme ja asiantuntemuksemme rohkeasti esiin. Meillä on lukuisia loistavia asiakastarinoita, joissa olemme tukeneet asiakasta päätöksenteossa, ratkaisseet asioita heidän puolestaan ja sparranneet. Matka voi olla pitkä. Eräällä asiakkaalla kesti viisi vuotta, että kaikki palat olivat kohdallaan ja asiakas alueensa menestynein yrittäjä. Siinä on tekemisemme ydin.”
Metro-tukku tekee uudistuneen brändin myötä asioita ensisijaisesti ihmiseltä ihmiselle.
”Jokaisen ravintoloitsijan tarpeet ja tilanteet ovat erilaisia ja uniikkeja. Siksi pidämme ensiarvoisen tärkeänä, että olemme asiakkaidemme lähellä, käymme molemmin suuntaista dialogia ja tuomme oman asiantuntijuutemme heidän käyttöönsä. Meillä on paikallisesti hyvin sitoutunut henkilökunta, joka haluaa aidosti vaikuttaa asiakkaidemme onnistumiseen omalla työllään. Keskustelussa erään henkilöstöstämme kanssa kiteytti hän että, mitä teemme on elämäntapa, ei työtä. Näin suhtaudumme asiakkaisiimme.”
Tavoitteena on tuoda yhteistyö vahvemmin koko alan voimavaraksi. Metro-tukku toimii Vuoden Kokki- ja Vuoden Tarjoilija -kilpailujen pääjärjestäjänä ja -yhteistyökumppanina. Kilpailuun Metro-tukku hakee roolissaan konkreettisia tapoja nostaa ravintola-alaa muiden kilpailuiden, ravintola-alan ja ruokakulttuuria edistävien tahojen kanssa.
”Ravintola-ala tarvitsee tällaista yhteistyötä enemmän. Meillä on Metro-tukulla rohkeutta tehdä ja nähdä asioita uudella tavalla, avata keskusteluja ja hakea myös yhteistyöhön mahdollisuuksia. Yhteistyömme keskiössä ovat ravintola-alan ihmiset. Heidän kanssaan yhdessä viemme alaa tavoiteltuun suuntaan”, Santavuori päättää.