YRITTÄJÄ, tule mukaan omiesi pariin! Liity Yrittäjiin.
Pienyritykset huomio, näin sometilit hallintaan – demo-versio julki
Hooklen sovellus lupaa auttaa pienyrittäjät mukaan some-maailmaan ja automatisoida some-tilien hallinnan.
– Moni yrittäjä pitää somea edelleen mörkönä, eivätkä uskalla ottaa sitä haltuun, Hookle Oy:n yrittäjä Jere Seppälä sanoo kasvuyritystapahtuma Slushissa Helsingissä.
Seppälän mukaan heidän työkalullaan saadaan pienyrittäjät digitalisuuteen mukaan.
– Yhtiömme kehittää älykästä mobiili-appsia sosiaalisen median hallintaan. Appsilla yrittäjä saa yrityksensä nopeasti sosiaaliseen mediaan ja pystyy hallitsemaan kokonaisuutta helposti yhden työkalun kautta.
Yhtiö on saanut lyhyessä ajassa paljon aikaan. Yritys perustettiin kolme kuukautta sitten syksyllä ja sovelluksen demo-versio esitellään tänään Slushissa. He saivat lokakuussa Tekesin rahoituksen ja yritys on sopinut yhteistyöstä Googlen kanssa. Sovellus on kehitetty Googlen Flutter-teknologialla.
Jere Seppälä on sarjayrittäjä. Edellinen yritys liittyi urheilumarkkinointiin.
Kustannukset puolittuivat
Yritys on edennyt päätä huimaavaa vauhtia. Seppälän mukaan nopea kehitystyö oli mahdollista Googlen Flutter-teknologialla. Googlen Flutter-työkalu on vielä kehitysvaiheessa, ns. alfa moodissa. Uusi teknologia nopeuttaa mobiilisovelluksen kehittämisen 3-5 kertaiseksi nykyisestä. Samalla kustannus puolittuu. Teknologian ydin on siinä, että yhdellä ja samalla koodilla voidaan kehittää sovellus eri mobiilialustoille. Normaalisti tehdään eri koodilla eri alustoille.
Yksi kilpaileva teknologia on Facebookin React Native. Sen sijaan kilpailijoiden sovellukset ovat Jere Seppään mukaan suunnattu erityisesti suuryrityksille, esimerkkinä HootSuite.
Hookle sovellus julkaistaan pilottimarkkinoilla, Suomessa ja Englannissa, helmikuussa. Se tulee tarjolle Google Playhin ja App Storeen.
Sosiaalisen median hallinnan markkinat maailmanlaajuisesti ovat 2.5 miljardia dollaria.
– Järjestelmämme ehdottaa käyttäjälle automaattisesti sisältöjä, yrittäjän ei itse tarvitse edes miettiä näkökulmaa, Seppälä kertoo.
Kuvassa Hooklen Jere Seppälä oikealla.
Riikka Koskenranta
riikka.koskenranta (at yrittajat.fi