YRITTÄJÄ, tule mukaan omiesi pariin! Liity Yrittäjiin.
Ruokaa verkkokaupasta
K-Supermarket Härkätie on avannut ruoan verkkokaupan. Palvelu toimii tilaa ja nouda -konseptilla, jossa ostokset tilataan verkosta ja noudetaan kaupalta.
Tilauksen voi tehdä joko verkkosivuilla tai K-Ruoka mobiilisovelluksen kautta.
– Palvelu on kätevä ja helpottaa arkea. Mitä useammin tilaa verkkokaupan kautta ruokaostokset, sen helpompi se on käyttää, lupaa kauppias Mika Pukkila.
Palvelussa asiakas tilaa kaupan verkkokaupasta ostokset. Tilatut tuotteet noudetaan kaupan parkkipaikalta verkkokaupan asiakkaille merkityiltä paikoilta. Ostoskassit tuodaan suoraan omalle autolle.
Verkkoruokakaupan valikoimassa on lähes koko K-Supermarket Härkätien valikoima. Tupakka- ja alkoholituotteet on rajattu pois.
Tällä hetkellä yli 80 K-ruokakauppaa tarjoaa ruoan verkkokaupan asiakkailleen. Ruoan verkkokauppa kasvaa K-ryhmässä vauhdikkaasti. Tutkimusyritys Nielsenin julkaiseman tutkimuksen mukaan päivittäistavaroiden verkkokauppa on kasvanut kokonaisuudessaan 47,3 prosenttia 2016. K-ryhmän osalta luku on jopa enemmän, 80 prosenttia.
Yleisin verkkokaupan asiakas on lapsiperheellinen ja ostokäyttäytymiseltään vaativa. Lapsiperheitä asiakkaista on peräti 69 prosenttia. Muita verkkoruokakaupan asiakasryhmiä ovat muun muassa arjen helppoutta ja vaivattomuutta hakevat kuluttajat, seniorit sekä yritykset. Verkkokaupan keskiostos on pitkälti yli viisinkertainen kivijalan keskiostokseen verrattuna.
Verkkokaupan vilkkaimmat ostospäivät ovat perjantai ja maanantai.
Verkkokaupassa asioidaan eniten iltaisin, tilauksia tehdään selkeästi eniten yhdeksän ja kymmenen aikaan illalla.
Julkaistu: 23.11.2017 | 20:44