YRITTÄJÄ, tule mukaan omiesi pariin! Liity Yrittäjiin.
Suomalaisen siivousilmiön suosio kasvaa – Auri Kanasen tuoretta ohjelmaa seurataan lähes 20 maassa
Törkyisten kotien siivoamisella kansainvälistä mainetta niittäneen sometähti Auri Kanasen uusi ohjelma kiinnostaa lähes 20 maassa.
Siivouskuningatar Auri Kanasen uuden ohjelman runkona on neuvoa kahden viikon ajan, kuinka koti voidaan pitää puhtaana, turvallisena ja hyvässä järjestyksessä. Jo muutamassa päivässä Syke Tribe -alustalla julkaistun ohjelman neuvot ovat kelvanneet lähes 20 maahan.
Kananen uskoo, että ulkomailla erityisesti nuorten kaupunkilaisten kiinnostus siivousvinkkejä kohtaan on kasvussa, sillä tasa-arvoinen suhtautuminen kotitöihin tekee vielä tuloaan. Näin siksi, että monissa kulttuureissa on totuttu käyttämään kotiapulaisia ja kodinhoitajia.
Siivouksen suosio on kasvussa esimerkiksi Portugalissa, missä Kanasella on paljon seuraajia.
Auri Kananen on kerännyt tähän mennessä jo 14,5 miljoonaa someseuraajaa. Hän siivoaa törkyisiä asuntoja, julkaisee siivousprojekteista videoita ja takoo työllään huikeita tuloja. Videoita on katseltu satoja miljoonia kertoja.
Vaikka sotkujen katoaminen on viihdyttävää katseltavaa, Auri Kanasen mielestä siivouksen suosion taustalla on myös syvempiä arvoja. Siivoaminen vahvistaa muun muassa elämänhallinnan tunnetta.
Omasta elintilasta huolehtiminen on hänen mukaansa vähintään yhtä tärkeää kuin lopputuloksena syntyvä puhdas koti, jossa tavarat ovat paikoillaan.
– On luonnollista, että monet ihmiset tarvitsevat kodinhoitajan apua, mutta moni voi nähdä asian myös tasa-arvon sekä itsearvostuksen kautta. Oman kodin siivoamista ei haluta sysätä muiden kontolle, mikäli ihminen kokee olevansa kykenevä hoitamaan asian itsekin, Kananen sanoo tiedotteessa.
Lue myös Auri Kananen: “Erästä kotia sanoin horror houseksi”
Vinkkaa meille juttuaihe!
Toimitus
toimitus@yrittajat.fi