REBL on kasvanut vauhdilla. Seuraavaksi se suuntaa Ranskaan.
17.6.2022 klo 10:04
Uutinen

Suomalaiset kasvipohjaiset valmisateriat lähtevät ranskalaiskauppoihin – Carrefour palkitsi Rebl Eatsin ainoana pohjoismaisena yrityksenä kansainvälisessä kilpailussa

Kilpailuun osallistui 250 yritystä 50 maasta. Näiden joukossa Rebl Eats oli ainoa valmiiden ruokien brändi.

Suomalainen kasvipohjaisia valmisaterioita tekevä Rebl Eats nappasi ainoana pohjoismaisena yrityksenä voiton Carrefourin kansainvälisessä kasvipohjaisten ruokien kilpailussa. Kilpailuun osallistui yhteensä 250 yritystä 50 eri maasta. Carrefour palkitsi kymmenen yritystä, jotka mullistavat kasvipohjaisten ruokien kulutusta.

Carrefour on vuonna 1959 Ranskassa perustettu vähittäistavaraketju, jolla on yli 13 000 vähittäistavarakauppaa 40 maassa.

Kaikkien hakijoiden joukosta valittiin 15 yritystä esittämään tuotteensa Pariisiin tuomaristolle, joka valitsi lopulta 10 voittajaa. Voittajayritykset edustivat kasvipohjaisia innovaatioita laajasti, jäätelöistä aina reseptialustoihin. Näiden joukossa Rebl Eats oli ainoa valmiiden ruokien brändi.

Kilpailussa arvioitiin kykyä käyttää kasvipohjaisia proteiineja herkullisesti ja terveellisesti sekä uniikkia markkinointikonseptia verkko- ja ruokakauppoihin, mikä kannustaa ihmisiä kokeilemaan lihattomia ja maidottomia tuotteita.

– Olemme todella iloisia voitostamme kovassa kisassa. Se, että valtava vähittäiskaupan toimija tukee vahvasti kasvipohjaisia innovaatioita, kertoo kuluttajien halusta syödä enemmän terveellistä ja maistuvaa kasvisruokaa, Rebl Eatsin toimitusjohtaja Valeria Asunta kertoo.

Vastuullisia vaihtoehtoja

Carrefourin toimitusjohtaja Alexandre Bompardin mukaan kilpailu syntyi kuluttajien tarpeesta saada vaihtoehtoja eläinperäisille tuotteille, taistella ilmastonmuutosta vastaan ja Carrefourin innosta startuppeihin.

– 250 yritystä 50 maasta haki mukaan ja maistoimme satoja tuotteita, Bompard kertoo tiedotteessa.

Voiton myötä Rebl Eatsin tuotteita pääsee Carrefourin hyllyille, joka toimii lähtölaukauksena yrityksen markkina-avaukseen Ranskassa. Vuoden 2021 tutkimuksen mukaan ranskalaiset etsivät enemmän itselleen ja ympäristölleen terveellisiä ja vastuullisia vaihtoehtoja, johon tarpeeseen Rebl Eatsin tuotteet vastaavat.

Rebl Eats käyttää pelkästään kasviksia ja kasvipohjaisia tuotteita ja avaa tuotteidensa ravintoarvot pakkauksissaan. Ateriat valmistetaan käsityönä. Rebl Eats kehittää koko ajan tapoja valmistaa tuotteitaan suuremmille ja kasvaville markkinoille.

Rebl Eats on kasvanut ensimmäisen vuotensa aikana vauhdilla. Sen ruokia myydään noin 10 000 kappaletta viikossa lähes 200 päivittäistavarakaupassa Suomessa ja Ruotsissa.