YRITTÄJÄ, tule mukaan omiesi pariin! Liity Yrittäjiin.
Suomi24 takaisin kotimaiseen omistukseen, Ilkka Lavas lupaa kehittää treffipalvelua: “Moni hakee syvällisempää keskustelua”
Ilkka Lavaksen City Digital Group lähtee kehittämään suosittua Suomi24-verkkopalvelua.
City Digital Group on hankkinut itselleen Suomi24-verkkopalvelun ja Treffit24-treffipalvelun, jotka olivat aikaisemmin tanskalaisen Allerin omistuksessa. Kauppahinta pidetään salaisuutena.
– Suomi24:n kävijämäärät ovat olleet kasvussa. Ihmisillä on selvästi tarve keskustella anonyymisti, sarjayrittäjä ja City Digitalin nokkamies Ilkka Lavas sanoo.
Suomi24:llä on yli kaksi miljoonaa käyttäjää kuukaudessa. Kaupan jälkeen City Digitalilla on kaksi suomen top7-treffipalvelusta: Deitti.net ja Suomi24 Treffit.
– Molemmat ovat vakiinnuttaneet asemansa. Nyt pystymme kehittämään molempia niin, että olemme yhdessä vahvempia suomalaisella treffikentällä ja saamme isomman markkinaosuuden, Lavas perustelee.
Treffipalvelumarkkinoita hallitsee Tinder, joka kuuluu samaan konserniin Match.comin kanssa. Tinderin kivijalka on suositussa mobiilisovelluksessa.
– Sovellus on yksi asia, jota pohdimme. Selvitämme, mikä on sellaisen tarve ja mitä kuluttajat haluavat. Keskitymme omiin vahvuuksiimme. Täytyy muistaa, että jokaisella treffipalvelulla on oma yleisönsä. Samat asiat eivät sovi kaikille. Moni hakee syvällisempää keskustelua, sellaista, jota esimerkiksi Tinder ei tarjoa.
Kaupan jälkeen City Digital kehittää muun muassa eri alustojen välistä ristiinmarkkinointia.
– Kauppa oli meille once in a lifetime -tyyppinen mahdollisuus. Heti kun minuun otettiin yhteyttä, olin sitä mieltä, että jos saamme Suomi24:n, pystymme muuttamaan suomalaista mediakenttää, Lavas jatkaa.
City Digital Group on verkkomedioihin erikoistunut strategisia sijoituksia tekevä sijoitus- ja kehitysyhtiö, jonka tunnetuimpia brändejä ovat mm. TableOnline.fi, Improve Media, City-lehti, Eat.fi ja Deitti.net.
Pauli Reinikainen
pauli.reinikainen (at) yrittajat.fi