YRITTÄJÄ, tule mukaan omiesi pariin! Liity Yrittäjiin.

JÄSEN, oletko jo ladannut Yrittäjät-sovelluksen puhelimeesi? Lataa sovellus Androidille tai Applelle.

18.1.2019 klo 14:02
Uutinen

”Tuotteesi ei todellisuudessa kiinnosta ketään” – Lue asiantuntijoiden vinkit tunteita herättävään markkinointiin 

Koostimme asiantuntijoilta tusinan vinkkiä, miten yritys onnistuu luomaan menestystarinan, joka herättää tunteita ja näkyy hyvänä tuloksena.

Myyntijohtaja Jukka Vihavainen, Maitomaa:

1. Tarinan on oltava aito. Meidän tarinamme on savolainen lupsakkuus. Se ei tarkoita, että asiat jätettäisiin puolitiehen. Lupsakkuus on tapa tehdä asioita hötkyilemättä ja hampaita kiristelemättä. Lupsakkuus on armolahja ja meillä savolaisilla se on.

2. Markkinointimme pohjana ovat oikeat arvot, jotka menevät ihmisten tunteisiin. Meille ne ovat vastuullisuus ja maaseudun arvostus.

Konseptisuunnittelija Marjut Kuula, Trust Creative Society:

3. Paras tarina on yksinkertainen ja lyhyeen tilaan tiivistettävissä.

Luova johtaja Jussi Ojala, BSTR:

4. Lähtökohtana on, että tuotteesi tai palvelusi ei todellisuudessa kiinnosta ketään.

5. Järkipuhe ei ikinä toimi.

6. On pelottavaa olla aito, mutta sitä se vaatii, että voi syntyä aitoja tekoja. Ole niin kuin ihminen. Monet yritykset ovat kasvottomia ja mauttomia.

7. Menestyksen kaava: Aidot teot synnyttävät tunteita. Tunteet herättävät ajatuksia. Ajattelu muuttaa käytöstä.

Strategiajohtaja Marco Mäkinen, TBWA:

8. Vahvoille tarinoille on nyt tilaa ja kysyntää. Suurimmalla osalla yrityksistä ei ole mitään tarinaa.

9. Markkinoinnissa ei pärjää, ellei ole nopea ja röyhkeä. Tartu ajankohtaisiin asioihin.

10. Kerro tarinaasi joka paikassa. Pistä persoonasi peliin, ei ole syytä hävetä tai pelätä.

Äänitaiteilija Sami Silén:

11. Musiikilla voi tuottaa lisäarvoa brändiin. Lähellä tuotetta ovat tunne ja tuoksu, joita voi välittää musiikkiin.

12. Kuvasta ja äänestä on kehitettävä hallittu kokonaisuus, jossa kaikki mätsää keskenään.

Puhujat esiintyivät Tunne I Tarina -tapahtumassa Seinäjoella torstaina. Tapahtuman järjestivät Into Seinäjoki, markkinointitoimisto BSTR ja markkinointiviestintätoimisto Propaganda.

Tiina Rantakoski

tiina.rantakoski (at) yrittajat.fi

Kuvat: Tiina Rantakoski

Avaa pop-up -ikkuna