YRITTÄJÄ, tule mukaan omiesi pariin! Liity Yrittäjiin.

JÄSEN, oletko jo ladannut Yrittäjät-sovelluksen puhelimeesi? Lataa sovellus Androidille tai Applelle.

8.2.2019 klo 12:19
Uutinen

“Yksi huikeimmista saavutuksistamme”: Suomalainen miestenvaatemerkki nostettiin Diorin rinnalle

Suomalainen miestenvaatemerkki FRENN nostettiin arvostetun muotilehden GQ:n Pariisin muotiviikkoa koskevaan artikkeliin.

– Onhan tämä aika huikea juttu!

Näin ilakoi FRENN Companyn perustaja Jarkko Kallio nähtyään arvostetun miesten muotilehden GQ:n artikkelin äskettäin päättyneiltä Pariisin muotiviikoilta.

Lehti nosti artikkelissaan FRENNin samaan kokonaisuuteen Diorin ja Valentinon rinnalle. Muista pohjoismaisista brändeistä mukana oli vain Acne.

GQ:n kaltaisen julkaisun antamalla näkyvyydellä on muotialalla iso merkitys.

– Muotialalla on kova kilpailu ja monet jälleenmyyjät seuraavat myös mediasta, mitä merkkejä nostetaan juttuihin ja missä seurassa. Koska uusiakin merkkejä on paljon, on helpompaa noteereta ja kenties myös ostaa niitä, jotka ovat esillä arvostetuissa lehdissä kuten GQ. Jutut toimivat suosittelijoina ja päätöksen teon tukena ja ne lisäävät myös kysyntää kuluttajien keskuudessa, Kallio selvittää.

FRENN on tehnyt yhteistyötä lontoolaisen Black PR:n kanssa viime huhtikuusta alkaen.

– Tavoitteena on ollut päästä mukaan juuri tällaisiin tunnettuihin julkaisuihin. Kun niihin saa juttua näin mahtavaan seuraan, ei tarvitse itsekään selitellä sen enempää. Kaikki tietävät lehden ja muut esille nostetut brändit.

Tammikuun lopussa järjestetyllä Pariisin miesten muotiviikolla FRENN esitteli syksyn 2019 malliston omalla showroomilla.

GQ Germanyn muotitoimittaja Patrick Pendiuk vieraili FRENNin showroomilla Pariiisin miesten muotiviikon aikana tammikuussa. Tehdessään raporttia muotiviikkojen näytöksistä hän pukeutui FRENNin vaatteisiin.

– GQ:n juttu on ehdottomasti yksi FRENNin huikeimmista saavutuksista. Tietääkseni tämä on ensimmäinen kerta, kun suomalainen miestenvaatemerkki nostetaan näin kovaan kansainväliseen joukkoon, Kallio jatkaa.

GQ:n artikkelissa kehuttiin etenkin FRENNin ruutukuosillisista ulkotakeista, rennoista pikkutakeista ja housuista.

Kuva: FRENN Company Oy

Pauli Reinikainen

pauli.reinikainen (at) yrittajat.fi

Avaa pop-up -ikkuna