YRITTÄJÄ, tule mukaan omiesi pariin! Liity Yrittäjiin.
Yrittäjä, näin Elisa nostaa paperilaskusi hintaa
Teleoperaattori perustelee 63 prosentin hinnankorotusta kasvaneilla kuluilla sekä ekologisuudella.
Elisan yritysasiakkaat maksavat paperilaskustaan reilusti aiempaa enemmän helmikuun alusta lähtien.
Yhtiö korottaa yritysasiakkaidensa paperilaskun hintaa 63 prosenttia, 7,90 eurosta 12,90 euroon.
– Yritysten tapauksessa paperisen laskun yksikkökustannus nousee volyymin vähäisyyden takia korkeaksi, perustelee Elisan yritysasiakkaiden johtaja Anna-Mari Ylihurula.
– Katamme hinnankorotuksella laskutusprosessin ylläpidosta ja paperimuotoisen laskun toimittamisesta aiheutuvia kuluja. Kulut ovat kasvaneet, Ylihurula toteaa.
Kuluttaja-asiakkaiden paperilasku maksaa 2,90 euroa. Ylihurulan mukaan ”taustajärjestelmät, prosessit ja kustannukset” ovat erilaisia kuluttajien ja yritysasiakkaiden välillä.
Elisan mukaan yritysasiakkaista ”selkeä vähemmistö” suosii paperilaskua.
– Elisa tarjoaa paperilaskun tilalle sähköisiä laskutustapoja. Asiakkaat haluavat entistä useammin laskunsa joko sähköisenä laskuna tai sähköpostilaskuna. Haluamme tukea ekologisuutta yritysasiakkaidemme liiketoiminnassa ja tarjota vaivattomampaa asiointia laskutusasioissa.
Hinnankorotuksesta uutisoi keskiviikon Kauppalehti.
Telia nosti lokakuun alussa yritysasiakkaidensa paperilaskun hintaa 18,6 euroon. Sitä ennen paperilasku kustansi yhtiön yritysasiakkaille enintään 10 euroa.
Lue myös: Telia korottaa paperilaskun hintaa yli 18 euroon
Pasi Lehtinen
pasi.lehtinen (at) yrittajat.fi
Kuva: Pixhill