YRITTÄJÄ, tule mukaan omiesi pariin! Liity Yrittäjiin.
Yrittäjät ja Elisa etsivät yhdessä ratkaisuja yritysten menestyksen eteen
Elisa ja Suomen Yrittäjät ovat tehneet yhteistyötä jo 25 vuoden ajan. Kumppanuuden yhteisenä tavoitteena on auttaa yrityksiä kasvamaan ja kehittymään.
Suomalaiset yrittäjät antavat viikoittain kehuvaa palautetta Elisalle, erityisesti omasta yhteyshenkilöstä, palvelukyvystä ja myös kotimaisuudesta.
“Kun olen jutellut yrittäjien kanssa, he nostavat kotimaisuuden tärkeäksi asiaksi. Se selvästi kiinnostaa suomalaisia yrittäjiä”, sanoo Channel Manager Jarkko Similä, joka vastaa Elisan Yrittäjät-yhteistyöstä.
Yrittäjien kaupallinen johtaja Kimmo Ilmavirta allekirjoittaa kotimaisuuden merkityksen: “Yrittäjien missiona on parantaa yrittäjien asemaa ja olosuhteita. Kun kotimaiset yritykset menestyvät, koko Suomi kukoistaa.”
“Yrittäjät ja Elisa etsivät yhdessä ratkaisuja, miten voimme auttaa jäsenyrityksiämme menestymään ja onnistumaan. Tämä tapahtuu usealla tavalla esimerkiksi erilaisissa tapahtumissa ja koulutustilaisuuksissa ympäri Suomea sekä tarjoamalla hyviä jäsenetuja”, Ilmavirta kertoo.
Elisa ja Yrittäjät ovat tehneet yhteistyötä jo 25 vuoden ajan sekä valtakunnallisesti että alueellisesti kaikkialla Suomessa.
“Meille kumppanuus Elisan kanssa on älyttömän tärkeää. Se osaltaan on mahdollistamassa koko yrittäjäjärjestön toimintaa”, Ilmavirta sanoo.
Kotimaisuus näkyy sekä verojen maksussa että työllistämisessä
Elisa on toimialansa täysin kotimaisena yhtiönä yksi suurimmista yhteisöveron maksajista Suomessa. Se maksaa toimialansa yhteisöveroista yli 76 prosenttia. Elisa on myös tärkeä suora työllistäjä Suomessa noin 40 paikkakunnalla. Lisäksi se on merkittävä kotimaisen draamatuotannon ostaja Elisa Viihde -alkuperäsarjoissa ja työllistää samalla suomalaisia av-alan yrittäjiä.
“Nämä asiat kiinnostavat suomalaisia yrittäjiä, ja itsekin olen niistä ylpeä”, Jarkko Similä kertoo.
Elisa on myös ainoa operaattori, jonka liittymille on myönnetty “Suomalaista palvelua” -Avainlippu-merkki.
Kotimaisuus näkyy sekä verojen maksussa että työllistämisessä
Yrittäjät arvostavat palautteen perusteella Elisassa erityisesti osaavia yhteyshenkilöitä:
“Ronjalla oli aivan mahtava asiakaspalvelijan toiminta! Tulin ymmärretyksi, Ronja oli empaattinen ja ehdotti ratkaisuja. Lisää Ronjia Elisaan.”
“Satu on luottoyhteyshenkilömme vuosien takaa, hän on ihan paras! Hän on pelastanut meidät pulasta monta kertaa ja auttanut asiassa kuin asiassa. “
“Arvostan sitä, että yrityksen asiat saa hoidetuksi yhden yhteyshenkilön kautta!”
“Tällainen palaute, jota saamme viikoittain, osoittaa, että panostuksemme henkilökohtaiseen asiakaskohtaamiseen on onnistunut. Haluamme palvella jokaista yrittäjää ihmisenä. Se tarkoittaa myös sitä, että yrittäjä voi hoitaa saman yhteyshenkilön kanssa kotinsa liittymä- ja laiteasiat. Tästä saamme kiitosta yrittäjiltä”, kertoo Elisan myyntijohtaja Petteri Soini, joka itsekin toimii sivutoimisena kahvilayrittäjänä Pirkanmaalla.
“Oma yhteyshenkilö tuntee asiakkaansa. Samalla kun hoidetaan yrityksen tarpeet kuntoon,
voidaan tarkistaa, vastaako kodin verkkoyhteydet arjen vaatimuksia ja onko vaikkapa
lapsilla sopivat liittymät. Myymälöissä saadaan hoidettua niin yrittäjän kuin kotitalouden asiat kuntoon”, Soini sanoo.
Osa yrittäjistä toivoo nimenomaan kasvokkain kohtaamisia, osa taas nopeaa digitaalista palvelua. Elisa palveleekin yrittäjiä monikanavaisesti kaikkialla Suomessa: myymälöissä, puhelinpalvelussa, online-palvelussa ja chatissa.
“Moni on yllättynyt positiivisesti, että Elisan chatissa palvelevat aidot yritysmyyjät. He voivat ehdottaa yrittäjälle, että jatketaanko keskustelua puhelimessa tai tapaamisessa, jos asiat hoituvat siten sujuvammin”, Soini kertoo.
Digitaalinen vastuu näkyy yrittäjille parempina palveluina
Palautteiden perusteella yrittäjät arvostavat myös Elisan kykyä toimia yrityksen kokonaisvaltaisena kumppanina kaikissa ICT-palveluissa.
“Kun juttelen yrittäjien kanssa, puheissa korostuvat luotettavat yhteydet, tietoturva ja tekoäly. Näissä kaikissa voimme auttaa yrityksiä turvaamaan oman digitaalisen toimintaympäristönsä, mikä mahdollistaa liiketoiminnan digitalisoinnin ja työn tuottavuuden lisäämisen”, Similä kertoo.
Elisa on merkittävä toimija suomalaisen huoltovarmuuden ja kyberturvallisuuden turvaajana. Oman tekoälyosaamisen ja automaation avulla peräti 99 prosenttia Elisan verkon häiriöistä korjataan ennakoivasti ennen kuin häiriö näkyy käyttäjillä.
“Yrittäjille on tärkeää, että verkot toimivat luotettavasti, jolloin he voivat keskittyä itse bisnekseensä. Kun me huolehdimme verkoista ja tietotekniikasta, he voivat huolehtia omista palveluista ja asiakkaistaan, Similä tiivistää.
Elisa on myös huoltovarmuuskriittisen Virve-viranomaisverkon toimittaja koko Suomen alueella. Suomessa Elisa investoi vuosittain lähes 200 miljoonaa euroa uuteen teknologiaan ja verkkoihin.
“Isojen yritysten investoinnit Suomeen ovat todella tärkeitä, sillä ne luovat töitä ja uusia mahdollisuuksia myös pk-yrityksille”, Kimmo Ilmavirta sanoo.
Tapahtumia ja webinaareja tietoturvasta ja tekoälystä
Elisan ja Yrittäjien yhteistyö näkyy konkreettisesti erilaisissa kaikkialla Suomessa pidettävissä yrittäjätapahtumissa ja -webinaareissa, joissa Elisan asiantuntijat ovat kouluttamassa ja pitämässä tietoiskuja ajankohtaisista asioista, kuten tekoälystä ja tietoturvasta. Yrittäjäyhteistyöhön liittyviä tapahtumia on yli 100 vuosittain.
“Haluamme yrittäjien tärkeänä kumppani auttaa heitä liiketoiminnan digitalisoinnissa ja sen turvaamisessa kyberuhkilta,” Similä kertoo.
Elisan ja Yrittäjien välinen yhteistyö näkyy digiosaamista lisäävien tapahtumien ja webinaarien lisäksi myös konkreettisina rahanarvoisina etuina, joita Yrittäjien jäsenyritykset saavat Elisalta.
“Meille tärkeintä on se, että pystymme kumppanina auttamaan suomalaisia yrittäjiä menestymään. Jos tässä onnistumme, olemme tyytyväisiä”, Similä sanoo.