YRITTÄJÄ, tule mukaan omiesi pariin! Liity Yrittäjiin.

JÄSEN, oletko jo ladannut Yrittäjät-sovelluksen puhelimeesi? Lataa sovellus Androidille tai Applelle.

7.7.2017 klo 10:05
Uutinen

Yrityksen markkinointi ei kaadu ainakaan tiedon puutteeseen – Aloita tekeminen nyt!

Ainakaan tiedon puutteeseen ei yrityksen markkinointi kaadu, verkossa on materiaalia niin paljon. Tärkeintä on, että aloitat markkinoinnin tekemisen, painottaa myyntikuiskaaja ja markkinoinnin apumies Pasi Rautio.

Pasi Rautio on vetänyt kolme Markkinointi-iltamat -kiertuetta yhdessä Suomen Yrittäjien kanssa. Kolmella kiertueella markkinointiopastusta kävi kuuntelemassa kaikkiaan yli 7000 yrittäjää, yrittäjäksi aikovaa tai muuten aiheesta kiinnostunutta.

Rautio arvelee, että aloittajalle asiaa on tullut varmasti liiankin kanssa ja kokeneelle välttämättä mikään ei ollut uutta. Sama koskee oikeastaan kaikkia koulutuksia.

Lähde tekemään!

– Materiaalia on varsinkin verkossa tarjolla niin paljon, että ainakaan tiedon puutteeseen ei yrityksesi markkinoinnin pitäisi kaatua. Kaikkia ohjeita, vinkkejä ja taitoja tärkeämpää on se, että lähdet tekemään, myynnin ja markkinoinnin ammattilainen Pasi Rautio painottaa.

Kuten Markkinointi-iltamien alaotsikkokin komensi: ”Yrittäjä – tee nyt vattu edes jotain”.

Pasi Rautio muistuttaa, että jos ei tee mitään, niin ei myöskään saa mitään. Jos tekee väärin saa ainakin jotakin tuloksia ja vähintäänkin osaa parantaa seuraavalla kerralla.

Juuri tähän teemaan Yrittäjien järjestämissä Markkinointi-iltamissa haluttiin puuttua. Tavoitteena oli kannustaa ihmisiä tarttumaan toimeen.

– Palautteiden perusteella siinä myös onnistuttiin. Olemme kuulleet yrittäjiltä tarinoita siitä, kuinka muutamalla sähköpostilla tuli useiden tuhansien eurojen edestä kauppaa, kuinka siivousyrittäjä nosti itse sivunsa hakutulosten kärkeen ja kauppaa on sadellut, kuinka iltamien jälkeen aloitettu videoblogi alkoi heti kasvattaa tarjouspyyntöjen määrää, Rautio iloitsee.

– Yksikään näistä yrittäjistä ei satsannut tekemiseen tuhansia euroja. Avain oli siinä, että he vain tarttuivat toimeen ja tulokset seurasivat heti tekemistä, Pasi Rautio sanoo.

toimitus@yrittajat.fi

Avaa pop-up -ikkuna